Gegevensbeheerder WOZ

BSGR

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Zuid-Holland
  • 32 uur
Logo van BSGR
2 maanden
HBO - WO
Nog 19 dagen

Dit ga je doen

Over de BSGR
De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid. De organisatie bestaat uit de afdelingen Directie/ Bedrijfsvoering, Informatie & Inning, Heffen en WOZ. De BSGR kenmerkt zich als een professionele, informele organisatie met korte lijnen en een goede sfeer. 

  • Deze functie kent – na een uitzendperiode van ongeveer 3 (maximaal 6) maanden – de intentie om een (vast) contract aan te bieden. De functie is ingeschaald in schaal 8 (Cao SGO); inschaling vindt plaats op basis van vooropleiding, kennis en ervaring;
  • Je kunt – bij indiensttreding – beschikken over een vrij te besteden Individueel KeuzeBudget (IKB) van 17,05%;
  • De BSGR biedt flexibele werktijden en mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken. 

Wij zijn op zoek naar een ervaren gegevensbeheerder of medewerker objecten WOZ maar… mocht je als startende WOZ medewerker objecten enthousiast worden van dit functieprofiel, nodigen we je ook van harte uit om te reageren. In dat geval is de functie ingeschaald in schaal 7 (Cao SGO). 

  • beschikt over recente en uitgebreide ervaring op het gebied van het beheren van de WOZ-administratie; de wet WOZ kent voor jou weinig ‘geheimen’ meer maar nog steeds voldoende ‘uitdagingen’;
  • beschikt over recente en uitgebreide ervaring met het inventariseren en inmeten van bouwtekeningen conform NEN2580;
  • beschikt over recente en uitgebreide ervaring op het vlak van uitvoering van veldcontroles – met name objectafbakeningen;
  • beschikt over recente en uitgebreide ervaring op het gebied van beoordelen en verwerken van gegevens en signalen uit de landelijke basisregistraties WOZ, BAG en KAD;
  • vaardig is met geautomatiseerde (informatie-)systemen, geografische systemen en ondersteunende digitale hulpmiddelen;
  • geïnteresseerd is in met name commercieel en grootzakelijk vastgoed.

Dit ben jij

  • Je beschikt over (aantoonbaar) minimaal HBO/WO werk- en denkniveau
    (
  • Deze opdracht wordt uitgezet in de vorm van een zogenaamde
    ‘detavast-overeenkomst’ ook wel bekend onder ‘uitgestelde werving &
    selectie’. Inschrijvers bieden de kandidaten aan vanuit een uitzend- of
    detacheringsovereenkomst; de uitzend- of detacheringsmedewerkers zijn dus
    in dienst bij de uitzender of detacheerder. De uitzend-/detacheringsperiode
    bedraagt 3 tot maximaal 6 maanden. Een eventuele aanbieding in de vorm van
    ‘werving en selectie’ behoort ook tot de mogelijkheden
  • Je beschikt over een afgeronde HBO- of WO opleiding (bij voorkeur in een
    relevante opleidingsrichting bv. bouwkunde) en eventueel aangevuld met
    relevante en vakgerichte cursussen of opleiding (aantoonbaar blijkend uit
    de toelichting op de gunningscriteria)
  • Je beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar recente werkervaring op het
    gebied van gegevensbeheerder WOZ / medewerker objecten WOZ (aantoonbaar
    blijkend uit de toelichting op de gunningscriteria)
  • Je beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar recente werkervaring op het
    gebied van beoordelen en verwerken van gegevens en signalen uit de
    basisadministraties WOZ, BAG en KAD (aantoonbaar blijkend uit de
    toelichting op de gunningscriteria)
  • Je beschikt minimaal over het certificaat basismodule WOZ-medewerker, bij
    voorkeur additioneel het certificaat gegevensbeheerder WOZ of
    gelijkwaardige certificaten (aantoonbaar blijkend uit de toelichting op de
    gunningscriteria)
  • De uitzendperiode van 3 (maximaal 6) maanden wordt opgevolgd door
    indiensttreding bij de BSGR. De hoogte (en aanvullende voorwaarden) van de
    fee is onderdeel van de gunningscriteria (deze duidelijk vermelden in de
    toelichting)
  • beschikt over recente en uitgebreide ervaring op het gebied van het beheren van de WOZ-administratie; de wet WOZ kent voor jou weinig ‘geheimen’ meer maar nog steeds voldoende ‘uitdagingen’;
  • beschikt over recente en uitgebreide ervaring met het inventariseren en inmeten van bouwtekeningen conform NEN2580;
  • beschikt over recente en uitgebreide ervaring op het vlak van uitvoering van veldcontroles – met name objectafbakeningen;
  • beschikt over recente en uitgebreide ervaring op het gebied van beoordelen en verwerken van gegevens en signalen uit de landelijke basisregistraties WOZ, BAG en KAD;
  • vaardig is met geautomatiseerde (informatie-)systemen, geografische systemen en ondersteunende digitale hulpmiddelen;
  • geïnteresseerd is in met name commercieel en grootzakelijk vastgoed.

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!