Geo informatiespecialist

gemeente Haaksbergen

  • Uitzenden
  • 28-07-2025
  • 24 uur
gemeente Haaksbergen
€3.602 — €5.313 / maand
5 maanden
HBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Missie “We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”

Visie “In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”

Ben jij dé specialist die wij zoeken op het gebied van Geo-informatie? In Haaksbergen geef jij richting aan ruimtelijke data én aan maatschappelijke verbinding.

Team
Je werkt nauw samen met ICT-collega’s, beheerders en externe leveranciers aan het betrouwbaar beheren en voortdurend verbeteren van belangrijke registraties. Voel je thuis in onze informele en gezellige sfeer.

Wat ga je doen als specialist Geo-informatie bij de gemeente Haaksbergen?
Je speelt een sleutelrol in het beheren, analyseren en optimaliseren van ruimtelijke gegevens. Daarbij ben jij hét aanspreekpunt op het gebied van Geo-informatie binnen de organisatie. Met jouw expertise leg je gegevens vast, combineer en presenteer je informatie op een heldere manier en borg je de kwaliteit van deze data in de gemeentelijke processen. Ook denk je actief mee over hoe de informatievoorziening slimmer en efficiënter kan.

Concreet ga je:

  • Adviseren over het gebruik en de inzet van Geo-informatie binnen de organisatie.
  • De geografische informatievoorziening beheren en continu optimaliseren.
  • Vragen uit de organisatie vertalen naar passende en haalbare oplossingen.
  • Zorgen voor actuele data door het beheer van Geo-informatie goed te coördineren.
  • Landelijke ontwikkelingen op het gebied van Geo volgen en implementeren waar nodig.

Dit breng jij mee

  • HBO werk- en denkniveau op het gebied van GEO.
  • Inhoudelijke kennis van het gemeentelijk Geo-landschap.
  • Enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Ervaring met geografische analyses en software zoals Microstation, SQL, FME en NedBGT/NGDW (Cadac).
  • Kennis van basisregistraties en koppelingen met de Landelijke Voorzieningen.
  • Ervaring met het bouwen en ontwerpen van datasets.
  • Ervaring met projectmatig werken en het continu verbeteren van processen.

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met GEO-landschap
  • Aantoonbare werkervaring met geografische anlyses en software zoals
    Microstation, SQL, FME en NedBGT/NGDW of Cadac
  • Aantoonbare kennis van basisregistraties en koppelingen met landelijke
    voorzieningen, geef hiervan een aparte toelichting in het cv
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatiespecialist
  • Aantoonbare werkervaring met het bouwen en ontwerpen van datasets

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Joey neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback