Handhavingsjurist / Juridisch Adviseur VTH

gemeente Meppel

  • Uitzenden
  • Drenthe
  • 24 uur
Logo van gemeente Meppel
€3.602 — € 5.313 / maand
HBO - WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Voor het team Leefbaarheid & Wijkregie zoeken wij een proactieve juridisch-/beleidsadviseur die samen met de jurist handhaving, de vergunningverleners, toezichthouders en boa’s het team (oplossingsgericht) verder helpt bij juridische vragen en handhavingskwesties. 

 
Wat je gaat doen: 
Naast deze taak is de coördinatie van de VTH-beleidscyclus een essentieel onderdeel van jouw functie. Daarin heb je een belangrijke en sturende rol om te komen tot een sluitende BIG8- beleidscyclus, die toeziet op de uitvoering en handhaving op basis van het omgevingsrecht. Vanuit die rol volg je ontwikkelingen en actualiseer je het VTH-beleid/de uitvoerings- en handhavingsstrategie en heb je ook de regie op de totstandkoming van het jaarlijkse VTH-uitvoeringsprogramma en jaarverslag. 

Je bent proactief, analytisch sterk, besluitvaardig, resultaatgericht, klantgericht, durft keuzes te maken en houdt graag regie op processen. Je denkt niet in problemen, maar vindt graag juridische oplossingen en kan een boodschap duidelijk overbrengen. Je achterhaalt snel de behoefte van de ander en motiveert anderen om kwaliteitsverbeteringen door te voeren.  
Je werkt in een multidisciplinair samen dus verbindend vermogen vinden wij belangrijk in deze rol. Je bent je bewust van de politieke/bestuurlijke omgeving waarin je werkt. 

Verder zoeken we iemand die zelfstandig, met inhoudelijke input van collega’s, beleid op kan stellen en de daarbij behorende besluitvormingsprocedures uit kan voeren.

Overige taken:
– Je ondersteunt de toezichthouders en handhavers, waarbij je (ongevraagd) adviseert over de (juridische) aanpak.
– Je stelt waarschuwingen, vooraankondigingen en lastgevingen op.
– Je legt relaties tussen visies/strategisch beleid en operationele zaken en voert, indien nodig, regie op de actualisering het VTH-beleid.
– Je levert een bijdrage aan de voorbereidingen op het omgevingsplan wanneer die in relatie staan met (de actualisering van) het VTH-beleid.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Algemene wet
    bestuursrecht, Gemeentewet én Omgevingswet (procescriteria
    Omgevingsbesluit)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als
    Handhavingsjurist / Juridisch Adviseur op het gebied van APV en/of VTH in
    een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als
    Handhavingsjurist / Juridisch Adviseur op het gebied van APV en/of VTH in
    een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting of
    Bestuurskunde
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met BIG8- beleidscyclus
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het totstandkoming van
    VTH-uitvoeringsprogramma's en jaarverslagen (maak) ,

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!