HR Adviseur

Gemeente Woerden

Gemeente Woerden
In overleg
4 maanden
HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Team 
Meteen vanaf dag één maak je deel uit van het team P&O. Samen met 15 collega’s werk je aan een prettige en veilige werksfeer. Je werkt samen met jouw collega’s van het P&O Servicepunt, de andere twee P&O adviseurs, strategisch adviseur en de adviseurs werving & selectie.

Ons team is een mix van jonge mensen en collega’s met jarenlange ervaring, zodat je veel van elkaar leert en samen tot de beste oplossing komt. We werken hard en hebben hart voor het werk wat we doen. En zie je de oplossing niet? Er is altijd iemand die je op weg helpt met een verfrissend inzicht.

Je werkt vanuit ons prachtige kantoor in het gemeentehuis in Woerden, een open en lichte werkplek waar jij je collega’s ontmoet. Maar ook werken op het stadskantoor in Oudewater, het stadserf, projectlocatie of vanuit huis behoort tot de mogelijkheden.

Opdracht 
Jij fungeert als adviseur en stevige sparrings- en gesprekspartner voor zowel het management als medewerkers in jouw domein. Je bent betrokken bij allerhande P&O-vraagstukken op operationeel, tactisch en strategisch gebied en je vertaalt beleid naar de praktijk.

Daarnaast ben je betrokken bij:

  • Advies op maat: Je biedt ondersteuning bij complexe personeelskwesties en adviseert over de inzet van externe inhuur.
  • Optimaliseren van teams: Je denkt mee over formatie en bezetting en zorgt dat deze aansluiten bij de behoeften van de organisatie.
  • Strategische projecten: Je levert input aan ten aanzien van het functiehuis en de strategische personeelsplanning.

Jij bent de stabiele basis in een complexe en dynamische omgeving. Jouw expertise is onmisbaar in het optimaal inzetten van P&O advies. 

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als HR adviseur bij een gemeente
  • Kandidaat is per direct beschikbaar
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR adviseur
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR adviseur bij een gemeente

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback