HR Business Partner

Stichting Waternet

  • Uitzenden
  • Zuid-Holland
  • 36 uur
Logo van Stichting Waternet
€4.385 — € 6.058 / maand
HBO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

In verband met de transitieopgave zoeken wij tijdelijke ondersteuning
van een HR Business Partner, die onze dienstverlening op het gebied
van HR advies, samen met collega's, borgt maar ook een stap verder
brengt. Onze organisatie is volop in beweging en heeft behoefte aan
professionele HR ondersteuning om ontwikkelingen binnen de
afdelingen in goede banen te leiden. Als HR Business Partner adviseer
je het management van toegewezen bedrijfsonderdelen over
verschillende HR thema’s.
Je adviseert onder andere op het gebied van leiderschap, strategisch
personeelsmanagement, inrichting van de organisatie, maar ook
duurzame inzetbaarheid, rechtspositionele vraagstukken en personele
kwesties. Je denkt inhoudelijk mee over (beleids)ontwikkelingen en de
consequenties daarvan en weet wat er in de jou toegewezen
bedrijfsonderdelen speelt. Je vertaalt de HR-doelstellingen naar de
praktijk en begeleidt leidinggevenden bij het vormgeven van
veranderingen in hun teams.
Je zorgt ervoor dat het HR-beleid organisatiebreed consequent wordt
toegepast. Ook heb je een belangrijk aandeel in het begeleiden van
organisatieontwikkelingen. Je bent een stevige gesprekspartner voor
het management en houdt daarbij de doelstellingen van de organisatie
scherp in het vizier. Je zorgt voor aantoonbare resultaten door jouw
pragmatische instelling, gedrevenheid en uitstekende communicatieve
vaardigheden.
Daarnaast speel je, afhankelijk van bestuurlijke besluitvorming, een
nader te bepalen rol in de ontvlechting van Waternet.

Dit ben jij

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring als HR Adviseur/HR Business Partner in een
    complexe overheidsorganisatie als een van de G7 gemeenten, een ministerie
    of uitvoeringsorganisatie
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar als HR adviseur/HR
    Business Partner bij een reorganisatie. Je bent aantoonbaar in staat om HR
    onderwerpen / thema’s van begin tot einde zelfstandig op te pakken en te
    implementeren
  • Actuele kennis van het HR vakgebied en weet wat er hierin speelt binnen
    het publieke domein. In staat zijn om dit op strategisch niveau te vertalen
    in de dagelijkse praktijk om volwaardig gesprekspartner te zijn op
    directieniveau. Motiveer dit op het voorblad
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Dit uit
    zich in het zorgvuldig en in duidelijk taal formuleren van beleidsstukken
    en andere besluitvormingsdocumentatie
  • Actuele kennis van en ervaring met werken in publieke
  • Ervaring met HR adviseurschap binnen een diversiteit aan afdelingen
  • Afgeronde opleiding HRM
  • Ervaring met projectmatig werken
  • Ervaring met een governancetraject Motiveer dit op het
    voorblad

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!