Huisvestingadviseur maatschappelijk vastgoed
Gemeente Amstelveen
- Uitzenden
- 25-01-2026
- 24 uur
Dit ga je doen
Voor deze opdracht komen ZZP’ers niet in aanmerking. De werkzaamheden worden uitgevoerd onder leiding en toezicht van gemeente Amstelveen. Er is op basis van de toetsingskaders Wet DBA beoordeeld dat er sprake is van een dienstbetrekking.
Ivm langdurig afwezigheid van een collega willen wij graag voor de periode van 1 jaar een vervanging.
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Wil jij de schakel zijn tussen visie en realisatie? Als huisvestingsadviseur draag jij bij aan duurzame, toekomstbestendige voorzieningen voor Amstelveen – van scholen tot zorglocaties. Samen maken we maatschappelijke impact zichtbaar in stenen.
Dan is dit jouw baan!
Jouw takenpakket is zeer divers. Gezien de omvangrijke en diverse vastgoedportefeuille kun je op verschillende vastgoedonderdelen en beleidsvelden worden ingezet. Je bent verantwoordelijk voor theaters, wijkcentra, kinderdagverblijven, woningen, sporthallen en historisch erfgoed. Daardoor is je dag nooit hetzelfde.
De gemeente Amstelveen en Aalsmeer hebben zowel maatschappelijk als commercieel vastgoed in haar portefeuille. Je bent verantwoordelijk voor de verhuur, het beheer en de optimalisatie van (een deel) van onze vastgoedportefeuille. Je bent het eerste aanspreekpunt voor huurders en collega’s van de beleidsafdelingen met betrekking tot het afstemmen van vraag en aanbod van je vastgoedportefeuille. Je voert (huur)onderhandelingsgesprekken, stelt contracten op en rekent door wat de effecten zijn van keuzes voor de vastgoedexploitatie.
Daarnaast adviseer je over de wijze waarop het vastgoed kan worden ingezet en zoek je naar een optimale balans tussen zowel financieel als maatschappelijk rendement.
Tevens adviseer je het management en gemeentebestuur over de te maken keuzes over het vastgoed en bereid je de benodigde besluitvormingsdocumenten voor. Je onderhoudt een nauwe samenwerking met de collega’s, die verantwoordelijk zijn voor het technisch beheer en realisatie van het vastgoed, de beleidsafdelingen en de afdeling financiën.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Opdracht loopt t/m 31 december 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie voor de kandidaat om na een jaar kosteloos overgenomen te worden. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.
Kandidaatomschrijving
Wat breng je mee?
-
Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van Vastgoed, Facility Management of gelijkwaardig;
-
Je beschikt over werkervaring op het gebied van verhuur, beheer en exploitatie van (maatschappelijk) vastgoed;
-
Je hebt kennis en ervaring met het opstellen van vastgoedexploitaties en/of huurovereenkomsten;
-
Je hebt kennis en ervaring op het gebied van accountmanagement van een vastgoedportefeuille;
-
Je beschikt over de nodige kennis op technisch-, financieel- en juridisch gebied;
-
Je hebt ervaring met gemeentelijke besluitvormingsprocessen.
Onze ideale collega vindt het leuk om als vastgoedprofessional de schouders eronder te zetten in een complexe gemeentelijke organisatie. Met je goede communicatieve vaardigheden, proactieve houding en overtuigingskracht ben je in staat om een goede werkrelatie te onderhouden binnen een complex relatienetwerk, waaronder collega’s, huurders/gebruikers van het vastgoed, adviseurs, makelaars en overige marktpartijen. Met jouw commercieel inzicht, zakelijke instelling en gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen weet je om te gaan met tegenstrijdige belangen. Je staat stevig in je schoenen, je kunt creatief meedenken, maar durft ook kritisch te zijn.
Je bent resultaatgericht, betrouwbaar en klantgericht. Je neemt verantwoordelijkheid, durft keuzes te maken en houdt altijd het einddoel voor ogen: projecten realiseren die bijdragen aan een leefbare en toekomstbestendige gemeente.
Competenties:
- Creatieve instelling
- Overtuigingskracht
- Zelfstandig.
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Resultaatgericht.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.
Dit ben jij
- Aantoonbaar minimaal een relevante afgeronde bachelor HBO opleiding
zoals facilitair of vastgoed of vergelijkbaar - Aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als
huisvestingsadviseur voor maatschappelijk vastgoed binnen de overheid.
Referentie vereist - Kennis Vastgoedexploitaties en/of huurovereenkomsten. – Op cv aantoonbaar
ervaring met het opstellen van vastgoedexploitaties en/of
huurovereenkomsten. Referentie vereist
- Aantoonbaar ervaring op het gebied van accountmanagement van een
vastgoedportefeuille - Aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als huisvestingadviseur in de
afgelopen 5 jaar binnen een Gemeente - Aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in gemeentelijke
besluitvormingsprocessen in de afgelopen 5 jaar - Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Verificatie van de cv Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige
werkzaamheden. Competenties voor deze uitvraag. In hoeverre de kandidaat
overtuigt de opdracht succesvol af te ronden
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.