Informatiebeheerder

Gemeente Voorst

Gemeente Voorst
€3.052 — €4.297 / maand
6 maanden
MBO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtgever

Wie zijn wij?
Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.

Opdracht
Wil jij bijdragen aan een toekomstbestendig informatiebeheer en vind je kwaliteit, structuur en digitalisering belangrijk? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou!

Bij de gemeente Voorst zijn we op zoek naar een medewerker informatiebeheer die energie krijgt van datakwaliteit, digitale archivering en het verbeteren van werkprocessen. Jij helpt ons om onze informatiehuishouding verder te professionaliseren en zorgt dat we klaar zijn voor de toekomst.

Wat ga je doen

Je werkt aan verschillende opdrachten, projecten en dagelijkse werkzaamheden binnen het team Informatiebeheer. Daarbij combineer je strategisch inzicht met een hands-on mentaliteit.

  • Je brengt de kwaliteit van data in het zaaksysteem in kaart op basis van de interne informatiebehoefte en verwerkt dit in heldere rapportages.
  • Je ontwikkelt een nieuwe werkwijze voor kwaliteitscontroles, gebaseerd op een risicobenadering.
  • Je stelt een procedure op voor de vernietiging van digitale zaken en werkprocessen in de vakapplicatie Rx. Mission.
  • Je voert de digitale vernietiging van zaken over het jaar 2025 uit.

Ondersteuning bij projecten

  • Je brengt bedrijfsprocessen in beeld en voert relevante informatie in binnen BlueDolphin.
  • Je ondersteunt bij de invoering van Microsoft 365 en neemt actief deel aan projecten met grote impact op informatiebeheer, zoals de implementatie van Office 365, SharePoint en Teams.

Lopende werkzaamheden

  • Je voert kwaliteitscontroles uit in het zaaksysteem en zorgt voor de digitale vernietiging van dossiers.
  • Je ondersteunt informatiebeheerders bij inhoudelijke vragen en levert een bijdrage aan diverse teamwerkzaamheden en projecten.
  • Je past het handboek vervanging toe en voert wekelijks de controle van dagdozen uit.
  • Je kent aan informatie de juiste bewaar- en vernietigingstermijnen toe op basis van de geldende selectielijsten.
  • Je draagt zorg voor de tijdige vernietiging van (digitale) informatie.
  • Je begeleidt gebruikers actief bij het registreren en verwerken van zaken en documenten.
  • Samen met het team pak je DIV- en informatiebeheer-vraagstukken op rondom het zaaksysteem.
  • Je voert kwaliteitscontroles uit in het zaaksysteem en zorgt voor de digitale vernietiging van dossiers.
  • Je ondersteunt informatiebeheerders bij inhoudelijke vragen en levert een bijdrage aan diverse teamwerkzaamheden en projecten.
  • Je past het handboek vervanging toe en voert wekelijks de controle van dagdozen uit.
  • Je kent aan informatie de juiste bewaar- en vernietigingstermijnen toe op basis van de geldende selectielijsten.
  • Je draagt zorg voor de tijdige vernietiging van (digitale) informatie.
  • Je begeleidt gebruikers actief bij het registreren en verwerken van zaken en documenten.
  • Samen met het team pak je DIV- en informatiebeheer-vraagstukken op rondom het zaaksysteem.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met informatiebeheer en/of
    archivering
  • Aantoonbaar bereid om op locatie in Twello te werken
  • Aantoonbare maximale reistijd naar Twello van 1 uur, enkele reis
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met archiveren en recordmanagement
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met digitaal informatiebeheer,
    waaronder zaakgericht werken
  • Aantoonbare afgeronde opleiding of cursus in informatiebeheer, archivistiek
    of documentaire informatievoorziening (DIV)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als informatiebeheerder bij een
    gemeente of overheidsorganisatie
  • Aantoonbare ruime kennis van relevante wet- en regelgeving

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback