Inhuur Programma manager ICT

Gemeente Hollands Kroon

Gemeente Hollands Kroon
€8.555 — €9.777 / maand
WO
Nog 12 dagen

Dit ga je doen

Omschrijving opdracht

Wij staan niet open voor duo invulling.

Voor onze organisatie zijn wij op zoek naar een ervaren en daadkrachtige Programmamanager ICT Kolom die het brede ICT-domein strategisch en operationeel kan aansturen. De Programmamanager speelt een sleutelrol in het realiseren van een toekomstbestendige ICT-visie en het versnellen van besluitvorming binnen het domein. 

Voor deze opdrachten geldt: Mobiliseer de denkkracht van de ICT experts die binnen Hollands Kroon werkzaam zijn. Betrek de experts van Hollands Kroon bij informatieverzameling, het uitdenken en het opzetten van de SOLL situatie, het Plan van Aanpak en de uitvoering.

Werklocatie

De werklocatie is Burgemeester Mijnliefstraat 1 in Anna Paulowna. 

  • Eisen (Het niet voldoen aan deze eisen leidt tot terzijde legging van de aangeboden kandidaat.)Een universitaire opleiding, bij voorkeur in Informatica, Bedrijfskunde, Technische Bestuurskunde of vergelijkbaar. 
  • Minimaal 5-10 jaar ervaring in een vergelijkbare rol als programmamanager of senior projectmanager binnen ICT. 
  • Minimaal 32-36 uur per week inzetbaar;
  • In overleg wordt bepaald wanneer aanwezigheid op kantoor nodig is, in ieder geval minimaal 3 keer per week.
  • Aantoonbare ervaring met:
    • Het aansturen van complexe, multidisciplinaire ICT-programma’s;
    • Stakeholdermanagement op strategisch niveau (directie, bestuur, leveranciers)
    • Budgetverantwoordelijkheid en risicomanagement;
    • Leidinggeven aan teams in een matrixorganisatie;

  • WensenErvaring binnen overheidsorganisaties of grote (semi-)publieke instellingen.

  • Kennis van: ICT-governance en architectuurprincipes (zoals TOGAF, ArchiMate)
  • Project- en programmamanagementmethodieken (zoals MSP, PRINCE2, Agile, SAFe)
  • ITIL en/of BiSL voor beheerprocessen
  • Informatiebeveiliging (ISO 27001, BIO)

  • Inzicht in actuele ICT-ontwikkelingen zoals: Cloud computing (Azure, AWS, Google Cloud)
  • Datagedreven werken en AI
  • Digitale transformatie en verandermanagement
  • Wet- en regelgeving (AVG, NIS2)

Competenties

  • De kandidaat moet beschikken over de volgende competenties:Goede communicatieve vaardigheden;
  • Flexibele instelling;
  • Coachende leiderschapskwaliteiten;
  • Resultaatgericht zijn.

Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen, wensen als competenties. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen en competenties.

In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen, wensen en competenties plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

Takenpakket

  1. De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht:Aansturen van het brede ICT domein als Programmamanager ICT. Dit omvat: ICT, applicaties, data (inclusief geo-data), informatiebeveiliging, informatiebeheer en privacy. Focus is op het leggen van de verbinding tussen deze verschillende aandachtsgebieden, het maken van keuzes/ doorhakken van knopen en het versnellen van de besluitvorming.
  2. Primair schakelen met de programmaregisseur Dienstverlening over invulling en voortgang van de opdracht, en waar nodig met de directeur Bedrijfsvoering, het DT en het bestuur.
  3. Herijken van de ICT Roadmap:
  • a. Doe een nulmeting en breng de huidige IST-situatie van het brede ICT domein in kaart op de gebieden:Techniek (o.a. netwerk, cloud, uitwijk) en kernapplicaties (inclusief Artificial Intelligence);-   Data management en informatie- beheer;
  • Informatiebeveiliging; waarbij expliciet aandacht is voor: beleid, strategische, tactische en operationele uitvoering en de rol van de CISO;
  • Privacy binnen de technische systemen;
  • Beheer en beheerprocessen (ITIL);
  • ICT personeel en financiën.
  • b. Kom met een visie op de SOLL-situatie waar we als organisatie over 5 jaar willen staan op bovenstaande onderwerpen. De SOLL-situatie dient gebaseerd te zijn op strategische uitgangspunten die met programmaregie, directie en bestuur zijn afgestemd;
  • En moet aansluiten op de Digitaliseringsagenda VNG en de Digitaliseringsstrategie van het Rijk; 
  • Onderdeel hiervan is tevens een advies over inrichting en capaciteit van de ICT gerelateerde teams.

c. Maak een Plan van Aanpak voor een ICT Roadmap Programma om van de IST- naar de SOLL-situatie te komen.

d. Formuleer projecten die hiervoor nodig zijn (inclusief randvoorwaarden en kosten), kom met een advies over de prioritering van de verschillende projecten die is afgestemd op de beschikbare organisatiecapaciteit.

    4. Na akkoord op het programma van directie en bestuur: Stuur de teams aan en voer het ICT Roadmap Programma uit.

Kernwaarden

Je herkent jezelf in onze kernwaarden en het werken bij onze organisatie.  

Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.

  • Techniek (o.a. netwerk, cloud, uitwijk) en kernapplicaties (inclusief Artificial Intelligence);-   Data management en informatie- beheer;
  • Informatiebeveiliging; waarbij expliciet aandacht is voor: beleid, strategische, tactische en operationele uitvoering en de rol van de CISO;
  • Privacy binnen de technische systemen;
  • Beheer en beheerprocessen (ITIL);
  • ICT personeel en financiën.

Dit ben jij

  • Een universitaire opleiding, bij voorkeur in Informatica, Bedrijfskunde,
    Technische Bestuurskunde of vergelijkbaar
  • Minimaal 5-10 jaar ervaring in een vergelijkbare rol als programmamanager
    of senior projectmanager binnen ICT
  • Minimaal 32-36 uur per week inzetbaar
  • In overleg wordt bepaald wanneer aanwezigheid op kantoor nodig is, in ieder
    geval minimaal 3 keer per week
  • Aantoonbare ervaring met
  • Het aansturen van complexe, multidisciplinaire ICT-programma’s
  • Stakeholdermanagement op strategisch niveau (directie, bestuur,
    leveranciers)
  • Budgetverantwoordelijkheid en risicomanagement
  • Leidinggeven aan teams in een matrixorganisatie

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback