Inhuur senior communicatieadviseur

Gemeente Hollands Kroon

  • Uitzenden
  • Noord-Holland
Logo van Gemeente Hollands Kroon
Nog 11 dagen

Dit ga je doen

Omschrijving opdracht
In Hollands Kroon is veel vraag naar nieuwe, passende en betaalbare woningen. Niet alleen voor inwoners, maar ook voor bijzondere doelgroepen zoals voor asielzoekers, alleenstaande minderjarige vluchtelingen (AMV’ers), Oekraïners, statushouders en spoedzoekers. De gemeente werkt hiervoor met samenwerkingspartners aan slimme oplossingen om versneld te bouwen. Bij dit onderwerp spelen emoties en sentimenten in de samenleving een grote rol. Daarom is goede en duidelijke communicatie van essentieel belang. Wij zoeken een gedreven en ervaren communicatieprofessional die ons hiermee wil helpen: een senior communicatieadviseur/communicatiestrateeg met affiniteit met dit onderwerp. In deze rol ga je nauw samenwerken met een communicatiemedewerker, die we op dit moment ook werven via inhuur. Vanuit team Communicatie ga je aan de slag met het team Wonen: zij zijn met veel bevlogenheid en lef aan de slag om de nodige snelheid te creëren in het bouwen van verschillende woningen voor verschillende doelgroepen.

1. Je gaat aan de slag met communicatie binnen de volgende opgaven: 

  • Programma wonen & gebiedsontwikkeling:
  • 500 flexwoningen
  • Versnelling reguliere woningbouw
  • Uitvoeringsprogramma wonen
  • Omgevingsvisie
  • Dorpsontwikkelvisies
  • Gebiedsontwikkelingen

2. Drie woon- en opvanglocaties voor asielzoekers, statushouders, Oekraïners en spoedzoekers 
Wij hebben niet voldoende capaciteit en/of kennis beschikbaar. Voor deze rol willen wij inhuren.

Takenpakket
De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht en maken onderdeel uit van de prijslijst:

  • Communicatiestrategie wonen & gebiedsontwikkeling  
  • Maken communicatieaanpak/plannen incl. participatie 
  • Impactanalyses maken  
  • Afstemming met de communicatieadviseur/woordvoerder(s) van de portefeuillehouder(s) over representatie & het verzorgen van de communicatie over representatiegelegenheden. 
  • Overleg en afstemming met betrokkenen in team Communicatie & team Wonen 
  • Uitvoering van de communicatie waar nodig.
    De genoemde werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat.

Planning
Houdt rekening met de gestelde planning in Mercell. Let op: de interviews staan gepland op dinsdag 27 mei. Houd hier alvast rekening mee in uw agenda.
 
Eisen

  • Ervaring: Ten minste 5 jaar werkervaring bij de (semi)overheid in een soortgelijke functie is vereist. Ook heb je ervaring met het werken met – en voor – een (semi)overheidsbestuur. 
  • Beschikbaarheid: Je bent ten minste 3 dagen per week beschikbaar voor de opdracht, waarvan minimaal twee dagen op kantoor. Dit stelt je in staat om snel te schakelen met de gemeentelijke organisatie.
  • Je hebt een hands-On mentaliteit: Je haalt niet alleen je plezier uit het bedenken van de beste communicatiestrategie of aanpak, maar vindt het ook leuk om het uit te voeren en pakt dat met beide handen aan. 

Wensen

  • In verband met de emoties en sentimenten die bij deze opgaven komen kijken is ruime ervaring met soortgelijke opgaven gewenst.  
  • In Noord-Holland Noord wonen is een pre, vanwege de kennis van de cultuur van onze regio. 
  • Je hebt affiniteit met het onderwerp: woningen realiseren voor diverse doelgroepen 
  • Je maakt gemakkelijk contact zowel intern als extern. 
  • Je herkent jezelf in onze kernwaarden en het werken bij onze organisatie.  

Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.

Competenties
De kandidaat moet beschikken over de volgende competenties:

  • Analytisch
  • Bestuurlijk sensitief 
  • Ruime kennis & ervaring van het communicatievak 
  • Flexibel en zelfstandig 

Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen, wensen als competenties. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op de wensen en competenties. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen, wensen en competenties plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

Gebruik van eigen devices
De Opdrachtgever stelt geen devices (laptop's en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Looptijd
De opdracht heeft een flexibele startdatum en kent een initiele contractperiode van 6 maanden met optie tot verlenging (zie kopje 'Verlenging'). De startdatum is voorzien op zn vroegst vanaf maandag 09 juni 2025 en voor 14 juli 2025. 

Het maximaal aantal uur is 28 uur per week.

Verlenging
De opdracht kan één keer met een periode van zes maanden worden verlengd. Het verlengen van de opdracht wordt beoordeeld aan de hand van de beschikbare capaciteit in het team, evaluatiegesprekken en de mate waarin opdrachtgever een verlenging nodig acht

Plafond uurtarief
€115– per uur all in tarief exclusief btw.
Inschrijvingen boven het plafondtarief leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze mini competitie.

 

  • Communicatiestrategie wonen & gebiedsontwikkeling  
  • Maken communicatieaanpak/plannen incl. participatie 
  • Impactanalyses maken  
  • Afstemming met de communicatieadviseur/woordvoerder(s) van de portefeuillehouder(s) over representatie & het verzorgen van de communicatie over representatiegelegenheden. 
  • Overleg en afstemming met betrokkenen in team Communicatie & team Wonen 
  • Uitvoering van de communicatie waar nodig.
  • De genoemde werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat.

Dit ben jij

  • Ervaring: Ten minste 5 jaar werkervaring bij de (semi)overheid in een
    soortgelijke functie is vereist. Ook heb je ervaring met het werken met –
    en voor – een (semi)overheidsbestuur
  • Beschikbaarheid: Je bent ten minste 3 dagen per week beschikbaar voor de
    opdracht, waarvan minimaal twee dagen op kantoor. Dit stelt je in staat om
    snel te schakelen met de gemeentelijke organisatie
  • Je hebt een hands-On mentaliteit: Je haalt niet alleen je plezier uit het
    bedenken van de beste communicatiestrategie of aanpak, maar vindt het ook
    leuk om het uit te voeren en pakt dat met beide handen aan

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!