Inkoopadviseur Op Afroep
Gemeente Gooise Meren
- Uitzenden
- 12-01-2026
- 4 uur
Dit ga je doen
Opdracht
De gemeente Gooise Meren heeft een centrale inkoopfunctie. Het team bestaat uit 4 inkoopadviseurs die projectleiders ondersteunen en adviseren bij diverse inkooptrajecten (van meervoudig tot Europees, van eenvoudig tot complex en betreffende diensten, leveringen of werken). Bij inkooptrajecten zoekt ze samenwerking met gemeenten uit de regio, waarbij de gemeente ook namens deze gemeente(n) aanbesteedt.
Door verlof, door een late inkoopmelding (en dus te weinig beschikbare capaciteit in het team) of door het ontbreken van specifieke expertise is soms een externe inkoopadviseur nodig. In een vorige uitvraag zijn hiervoor meerdere kandidaten geselecteerd (Opdracht – Flextender). De gemeente heeft de behoefte om de pools ICT en Overig* aan te vullen met 1 inkoopadviseur die expertise heeft op beide aspecten.
*Onder Overig vallen alle aanbestedingen die geen Werken of ICT of sociaaldomein aanbestedingen zijn. Sociaal Domein inkoop wordt regionaal ingekocht en valt buiten de scope met uitzondering van ICT applicaties gericht op het sociaal domein. Dit zijn dan Leveringen of Diensten. "Overig" is niet beperkt tot bedrijfsvoering. Onderzoek of advisering meteen resultaatsverplichting kan ook gewenst zijn voor andere afdelingen van de gemeente.
Elke inkoopadviseur:
- Adviseert zelfstandig en volgt daarbij de missie en visie van Gooise Meren, o.a.
- als een gemeente die structureel inzet op duurzaamheid (bv 100% circulair inkopen in 2030)
- als een gemeente die financieel gezond is, kosteneffectief werkt, en die hoogwaardige dienstverlening biedt aan inwoners, bezoekers,
maatschappelijke instellingen en ondernemers - Werkt goed samen met de projectleider, materiedeskundigen, de beoogd contractmanager en financieel adviseurs
- Werkt conform het inkoopproces van Gooise Meren en gebruikt de sjablonen en checklist van Gooise Meren
- Vervult een aanjaagrol om inkoopprojecten op tijd en met een goed resultaat af te ronden
- Communiceert met de markt via TenderNed en rondt het dossier af in het zaaksysteem
- Evalueert na afloop van elke Europese aanbesteding
Buiten de scope van de deelopdrachten is het zijn van een aanspreekpunt voor inkoopvragen vanuit de organisatie en deelnemen aan teamoverleggen.
Dit ben jij
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een
overheidsorganisatie - Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingen op
het gebied van ICT en Overige - Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen
- Aantoonbare werkervaring op het houden van marktconsultaties
- Gunningscriteria duidelijk omschreven in tabelvorm toegevoegd als bijlage
in het cv
- Aantoonbare werkervaring met circulair inkopen in de afgelopen 5 jaar (max
30 punten) - Aantoonbare werkervaring met ICT en Overige aanbestedingen in de afgelopen
5 jaar uitgewerkt in voorbeelden (max 25 punten) - Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur met aanbestedingen die als
eerste aan de kandidaat gegund worden (max 35 punten)
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Erik neemt contact met je op om de match te verkennen.