Inkoopadviseur RED

Gemeente Breda

Gemeente Breda
5 maanden
HBO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Inkoopadviseur
In verband met piekwerkzaamheden zijn we opzoek naar een inkoopadviseur om tijdelijk het team versterken. Je gaat aan de slag met het inkopen en aanbesteden van leveringen, diensten en werken, met name binnen het Ruimtelijk Economisch Domein. Ben je communicatief vaardig en werk je graag samen? Heb je ervaring in het inkoop vak vanuit een adviserende rol? Dan is deze functie van inkoopadviseur je op het lijf geschreven!

Wat ga je doen?
Als inkoopadviseur ben je dé sparringpartner voor de afdelingen van de gemeente Breda op het gebied van inkoop en aanbestedingen. Binnen de gemeente bouw je snel een netwerk op, waardoor je de afdelingen steeds beter kan adviseren. De afdelingen weten je te vinden voor verschillende soorten aanbestedingen, hierbij kun je denken aan zaken als nieuwe stadsverlichting, de aanleg van een nieuwe weg of onderzoeken die gebruikt worden voor het opstellen van nieuwe beleid.
Ontzorgen, als vraagbaak dienen, aanbestedingstrajecten begeleiden en adviezen geven aan de afdelingen zijn de belangrijkste taken in je rol als inkoopadviseur. Je schakelt en communiceert met allerlei mensen en je kunt dus ook op verschillende niveaus communiceren.

Concreet heb je de volgende verantwoordelijkheden/taken:
– Je begeleidt en coördineert zelfstandig inkoop- en aanbestedingstrajecten.
– Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over inkoop- en aanbestedingsvraagstukken. Je houdt de deelnemers op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van inkoop en aanbesteding.
– Je draagt binnen het team bij aan kennisdeling.

Wat vragen wij?
Als inkoopadviseur ben jij van nature een echte ‘coördinator’ en iemand die graag als ‘procesbegeleider(st)er’ fungeert. Dit zijn twee termen waar je jezelf in herkent. Daarnaast ben je iemand die zelfstandig werkt waar het kan, en samenwerkt waar het nodig is en proactief meedenkt met de betreffende afdeling.
Verder herken je jezelf in de volgende punten:

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO/WO-diploma.
  • Je bent in het bezit van een NEVI 1 (of gelijkwaardig) diploma.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in het inkoop- en/of aanbesteding vak
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring als (junior) inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het begeleiden van meervoudig onderhandse en europese aanbestedingen.
  • Je bent klantgericht en staat om te schakelen met verschillende stakeholders op allerlei niveaus.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen.

Wie zijn wij?
Jouw thuisbasis is het Team Inkoop en Subsidies. Dit team bestaat uit twee deelteams te weten het Subsidiebureau en het deelteam Inkoop. Het deelteam inkoop werkt voor drie domeinen: Bedrijfsvoering & dienstverlening, Ruimtelijke Economisch domein en Sociaal Economisch Domein. In het team ontmoet je inkoopadviseurs, contractbeheerders en een operationeel inkopers. Samen met je directe collega’s zorg je ervoor dat de organisatie efficiënt, rechtmatig en gemakkelijk kan inkopen. Natuurlijk wil Breda inkopen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, maar ook het stimuleren van de lokale economie, duurzaamheid, social return en maatschappelijke betrokkenheid spelen een rol in ons inkoopbeleid

Dit ben jij

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
    van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
    hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich
    uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
    Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
    toegestaan
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als inkoopadviseur binnen een
    overheidsinstelling.
  • Uw kandidaat is in het bezit van een NEVI 1 publiek of gelijkwaardig
    diploma.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in het inkoop- en/of
    aanbesteding vak.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar werkervaring als
    inkoopadviseur bij een overheidsinstelling.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring met aanbestedingen
    binnen het ruimtelijk economisch domein.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het zelfstandig begeleiden van meervoudig
    onderhandse en europese aanbestedingen.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties.
    schakelen met verschillende stakeholders op allerlei niveaus. – Je hebt
    sterke communicatieve vaardigheden. – Je hebt een sterk analytisch
    vermogen. – Je beschikt over sterke adviesvaardigheden. – Je bent in staat
    om praktijkvoorbeelden te geven over het begeleiden van aanbestedingen.
    Donderdag 2 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij
    verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback