Integratiecoach Statushouders

Gemeente Dantumadiel

  • Uitzenden
  • 21-07-2025
  • Friesland
  • 24 uur
Gemeente Dantumadiel
1 maanden
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Jij gaat:

  • als integratiecoach de statushouders begeleiden bij hun start in de gemeenten;
  • samen met hen werken aan het bevorderen van de zelfredzaamheid en het wegwijs worden in de samenleving;
  • nauw samenwerken met de consulenten nieuwkomers en de collega’s van Dokwurk;
  • hulp bieden bij de verhuizing van het AZC naar de woning in de gemeente;
  • wekelijkse maatschappelijke begeleiding aanbieden voor de duur van 1 jaar gericht naar zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden;
  • een inloopspreekuur aanbieden voor de statushouders die na het 1e jaar begeleiding nog af en toe ondersteuning nodig hebben bij vragen;
  • begeleiding aanbieden naar het bevorderen van de financiële zelfredzaamheid;
  • de voortgang bewaken en onderhoudt contacten;

Jij hebt:

  • een MBO opleiding;
  • affiniteit met de doelgroep;
  • de volgende competenties: communicatieve vaardigheden, resultaatgericht, klantgericht, betrokken, motiverend, zelfstandig;
  • een rijbewijs en eigen vervoer;
  • en signalerende rol en verwijst indien nodig door naar de daarvoor aangewezen betrokken collega/samenwerkingspartner en je kunt omgaan met weerstand

Dit is je team:

Als Integratiecoach statushouders maak je deel uit van het team ‘Beleid Sociaal Domein’. Dit team richt zich op het sociaal domein en op het brede terrein van leefbaarheid.

Sinds enkele maanden hebben we op het gebied van integratiecoaching een samenwerking met gemeente Noardeast-Fryslân en Dokwurk. Je werkplek is op de locatie van Dokwurk in Dokkum.

Over Dantumadiel

 

  • Zie opdrachtomschrijving.

Dit ben jij

  • Aantoonbare werkervaring met de doelgroep
  • Mate van affiniteit met de doelgroep statushouders
  • Mate van ervaring met begeleiden naar zelfredzaamheid
  • Zie opdrachtomschrijving.

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Rosa Wijsmuller

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Rosa neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback