Interim Adviseur Bouwkunde – Onderwijshuisvesting

Gemeente Etten-Leur

Gemeente Etten-Leur
In overleg
3 maanden
WO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Interim Adviseur Bouwkunde – Onderwijshuisvesting
Omvang: 36 uur per week
Periode: 10-11-2025-10-02-2026 met mogelijkheid tot verlenging

Etten-Leur is een ambitieuze gemeente, die trots is op haar goede voorzieningen en op de culturele en sportieve evenementen. Samen met onze inwoners, ondernemers, onderwijs, organisaties en andere overheden (onze 5 O’s) ontwikkelen we steeds. Ook een goede samenwerking met de regio is kenmerkend voor Etten-Leur. Elke dag zetten onze ruim 300 medewerkers zich met enthousiasme in, om van betekenis te zijn voor Etten-Leur. Dit doen we, zodat onze inwoners en bezoekers op een prettige manier kunnen wonen, werken en ontspannen. En kunnen zeggen: Je vindt het in Etten-Leur. 

Bij de Gemeente Etten-Leur heerst er een fijne werksfeer. In veel functies kun je flexibel werken, zowel qua tijd als plek betreft. Zo kun je werk en privé goed op elkaar afstemmen. Het stadskantoor is een inspirerende werkomgeving. Je kiest welke ruimte het beste past bij jou en bij het werk dat je op dat moment (samen) doet. We gaan informeel met elkaar om. Collega’s helpen elkaar graag en de deuren staan altijd open. Dat geldt ook voor de burgemeester, de wethouders en de gemeentesecretaris. Samenwerken, oog voor de omgeving, ondernemend en resultaat staan bij ons centraal

Het team Gebouwen & Handhaving Leefomgeving is met ingang van 10 november 2025 (voor een periode van drie tot zes maanden) op zoek naar een Interim Adviseur Bouwkunde –Onderwijshuisvesting voor 36 uur per week.
In deze rol houd je jezelf bezig met het adviseren, coördineren en begeleiden van bouwkundige projecten binnen het onderwijsdomein. Je voert het IHP (Integraal Huisvestingsplan) uit (van beleid tot realisatie) en bewaakt de voortgang van diverse bouwprojecten. Je bent het eerste aanspreekpunt voor schoolbesturen en zorgt voor een goede regie, samenwerking en afstemming tussen alle betrokken partijen. Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs onderwijshuisvesting en schoolbestuurders aan omvangrijke projecten.
Krijg jij er energie van hiermee zelfstandig aan de slag te gaan en advies over te geven aan je collega’s en bestuur? Ben jij beleidsmatig sterk onderlegd met een bouwkundige achtergrond en kun je snel schakelen tussen complexe dossiers? Dan is deze tijdelijke functie iets voor jou!
                                                                                                                                                                      
Waar ben je dan zoal mee bezig?
Als Interim Adviseur Bouwkunde – Onderwijshuisvesting ben je verantwoordelijk voor:

Bouwkunde onderwijshuisvesting:

  • De organisatie, registratie en bewaking van nieuwbouw-, renovatie- en uitbreidingsprojecten voor scholen en kind centra van start tot oplevering;
  • Beheren van kleinere projecten zoals tijdelijke huisvesting en noodlokalen;
  • Bouwkundig beheer en onderhoud van de MFA’s;
  • De uitbesteding van groot en klein onderhoud en de begeleiding van de bijbehorende aanbestedingen;
  • Verantwoordelijk voor het uitvoeringsprogramma van het IHP; van beleid tot realisatie;
  • Adviseren van de Beleidsadviseurs Onderwijshuisvesting op bouwkundig gebied;
  • Advies geven met betrekking tot de bouwkundige expertise binnen de beheerstichting van alle schoolbesturen;
  • Verantwoordelijk voor de aansturing van de exploitatie, begroting, jaarrekening, (financiële) administratie, beheer, medegebruik en verhuur van de locaties.

Gemeentelijke vertegenwoordiging schoolbesturen:

  • Eerste aanspreekpunt op het gebied van onderwijshuisvesting/ de beheerstichting voor alle schoolbesturen;
  • Betrekken van schoolbesturen bij projecten en beleidsontwikkelingen;
  • Strategisch onderhandelen over tijdelijke en permanente huisvesting en het opstellen van overeenkomsten, inclusief financiële afhandeling;
  • Voorbereiden en coördineren van overleggen met de schoolbesturen: agendering, inhoudelijke voorbereiding, verslaglegging en opvolging van actiepunten.
  • Zorgen voor snelle en zorgvuldige afhandeling van vragen en het organiseren van regelmatige afstemming overleggen met gebruikers.

Wie ben jij?
Wij zijn op zoek naar een tijdelijke collega die in staat is om snel te schakelen in complexe dossiers, makkelijk de verbinding met collega’s en andere partijen zoekt en zaken voor elkaar weet te krijgen. Je hebt als doel om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en weet hoe je dit doet in een politiek bestuurlijke omgeving. Je bent communicatief sterk, zowel op inhoud als op de relatie. Je bent benaderbaar, collegiaal en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Daarnaast heb je bouwkundig en/of installatietechnisch inzicht gekregen uit werkervaring en vanuit een technische/bouwkundige opleiding. Je bent digitaal goed onderlegd en hebt er geen moeite mee een goede administratie van je werk bij te houden.
Je beschikt daarnaast over:

  • Opleiding: Afgeronde relevante opleiding op HBO+ of WO-niveau;
  • Ervaring: Minimaal 3 jaar recente relevante werkervaring binnen de onderwijshuisvesting.

 

Dit ben jij

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde relevante HBO+/WO-opleiding.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan,
    vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door
    een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst
    laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een
    modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving
    verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. Dit moet
    blijken uit aanbieding
  • Kandidaat heeft kennis van/ ervaring met verschillende technische/
    bouwkundige aspecten binnen de onderwijshuisvesting.
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
  • Kandidaat heeft ervaring met grootschalige complexe projecten in de
    onderwijshuisvesting, zoals het bouwen van nieuwe scholen en creëren van
    tijdelijke scholen.
  • Kandidaat heeft ervaring in de vertegenwoordiging van de gemeente in een
    beheerstichting met schoolbesturen.
  • Kandidaat heeft ervaring in een soortgelijke functie.
  • Kandidaat beschikt over genoemde competenties.
    persoonlijk gesprek
  • Je beschikt daarnaast over een afgeronde relevante opleiding op HBO+ of
    WO-niveau
  • Je beschikt daarnaast over minimaal 3 jaar recente relevante werkervaring
    binnen de onderwijshuisvesting

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback