Interim afdelingshoofd Beleid fysiek domein

Gemeente Kampen

Gemeente Kampen
€5.631 — €7.417 / maand
HBO - WO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
Voor de afdeling Beleid fysiek domein zoeken wij een interim-afdelingshoofd die de afdeling gedurende een periode van minimaal zes maanden ondersteunt en begeleidt. De afdeling staat voor diverse ruimtelijke en maatschappelijke uitdagingen, zoals versnelling van de woningbouw, klimaatadaptatie en circulair ondernemen.

Leidinggeven en in control brengen van de afdeling
Je zorgt ervoor dat de afdeling goed functioneert, met aandacht voor een gezonde bezetting, heldere processen en een prettige samenwerking. Je stimuleert eigenaarschap, zelforganisatie en een lerende cultuur. Je bent een verbindende en inspirerende leider die medewerkers motiveert en samen met het team werkt aan het realiseren van de doelen van de afdeling met specifieke aandacht voor bedrijfsvoeringaspecten.
Daarnaast zorg je voor inhoudelijke coaching op het leiderschap van de afdeling.

Je werkt samen met collega-afdelingshoofden, de directie en externe partners. Je bent aanspreekpunt voor bestuur en management en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de organisatie.

Dit ben jij

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met
    leidinggeven binnen het Fysieke domein bij een gemeente
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met teamonwikkeling, dit is
    expliciet toegelicht in de werkervaring
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met
    leidinggeven binnen het Fysieke domein bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met woningbouw,
    klimaatadaptatie en circulair ondernemen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback