Interim expertiseteam manager IV en ODG

Provincie Flevoland

  • Uitzenden
  • Flevoland
  • 36 uur
Logo van Provincie Flevoland
HBO - WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Provincie Flevoland is op zoek naar een zelfstandig professional voor de tijdelijke invulling van de rol van Manager IV. De opdracht richt zich op het coördineren van strategische en tactische activiteiten binnen de expertiseteams Informatievoorziening en Onderzoek Data & Geo-informatie (ODG). De inzet is gericht op het versterken van samenwerking, innovatie en datagedreven werken binnen de provincie.

Voor de expertiseteams Informatievoorziening en Onderzoek Data & Geo-informatie (ODG) zoeken wij een zelfstandig professional die tijdelijk verantwoordelijk is voor het coördineren en begeleiden van de uitvoering van strategische en tactische activiteiten op het gebied van informatievoorziening en datagedreven werken. De opdracht wordt uitgevoerd in afstemming met de opdrachtgever en relevante stakeholders. De professional voert de werkzaamheden zelfstandig uit, zonder gezagsverhouding of integratie in de organisatie van Provincie Flevoland.

Wat ga je doen?
Aansluiten op de organisatiefilosofie
In 2022 is de missie, visie en organisatiefilosofie vastgesteld. Deze is voortgekomen op basis van missie-visie-traject met en door medewerkers. In de organisatiefilosofie staat onder ander de visie op de organisatie beschreven, wijze waarop we samenwerken en hoe we ons werk organiseren. Om integraal en opgavegericht te kunnen werken is er een jaarprogramma geïmplementeerd waarbij op opgave, team en medewerker niveau resultaatafspraken worden vastgesteld.
De opdrachtnemer gaat bij de uitvoering van de opdracht uit om er voor te zorgen dat het team werkt op basis van de organisatiefilosofie. Dit betekent dat er binnen het team helderheid is over de gemeenschappelijke doelen en resultaten en de bijdrage aan de concernresultaten. Het resultaat is dat het team werkt op basis van het jaarprogramma, keuzes integraal worden afgestemd en er een duidelijke verbinding ligt met de andere expertiseteams en opgave(n).

Teamontwikkeling

De opdrachtnemer brengt het team in kaart en voert met alle medewerkers individuele gesprekken. Je hebt hierbij oog voor ambities en persoonlijke ontwikkeling. Hierbij werk je toe naar een passende team inrichting uitgaande van het vergroten van de (individuele) slagkracht, verbeteren van de samenwerking en het zorgen voor achtervang binnen de kennisgebieden zodat de continuïteit is gewaarborgd. Hierbij is het resultaat dat er duidelijkheid is over de inhoud, structuren en rollen binnen het team en met medewerkers en het team hier het gesprek over wordt gevoerd. Dit kan resulteren in individuele doorontwikkeling, maatwerkafspraken en (team)coaching.

Vakinhoudelijk

De opdrachtnemer vertaalt het bestaande strategisch plan naar concrete uitvoeringsvoorstellen en begeleiden van de implementatie binnen overeengekomen kaders. De  opdrachtnemer adviseert en begeleidt bij de invoering van het programma M365 Modern Service Management, waar reeds een start mee is gemaakt.

De opdrachtnemer toetst en borgt de informatievoorziening aan relevante wet- en regelgeving, met aandacht voor veiligheid en betrouwbaarheid.

De opdrachtnemer analyseert zelfstandig de complexe informatievraagstukken en vertaling naar uitvoerbare oplossingen.

De opdrachtnemer draagt bij aan de ontwikkeling en implementatie van digitale innovaties en het datagedreven werken binnen de organisatie.

Resultaatgebieden

  • Een gedragen uitvoeringsplan op basis van de bestaande strategie.
  • Inzichtelijke voortgangsrapportages over de implementatie van het programma M365.
  • Verbeterde samenwerking en kennisdeling binnen de expertiseteams.
  • Aantoonbare bijdrage aan innovatie en datagedreven werken.

Benodigd aantal professionals
1.

Dit ben jij

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de
    richting van Informatiemanagement en organisatie
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het
    gebied van informatievoorziening, digitalisering en/of datamanagement
    (maximaal 20 punten)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid in de afgelopen 5
    jaar
  • Aantoonbare werkervaring met M365 Modern Service Management
  • Aantoonbare werkervaring met veranderprocessen en het begeleiden van
    digitale transities .

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Rosa neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!