Interim manager portefeuillemanagement

Gemeente Amsterdam

  • Uitzenden
  • Noord-Holland
  • 24 uur
Logo van Gemeente Amsterdam
WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving

Als interimmanager Vastgoed ben je (eind)verantwoordelijk voor:

-        het beheren, onderhouden en exploiteren van de vastgoedportefeuille van de gemeente Amsterdam;

-        lange termijn strategie voor de vastgoedportefeuille:

-        het laten aansluiten van de strategie op de beleids- en organisatiedoelen van de gemeente;

-        de aansturing van de uitvoering van de portefeuillestrategie

 

 

Je draagt vanuit je rol bij aan een aantal belangrijke opgave van Gemeentelijk Vastgoed:

-        Ontwikkelen van de vastgoedportefeuille, zodat we naar een waarde gestuurde (financieel en maatschappelijk) vastgoedportefeuille gaan.

-        Toekomstbestendig maken van het portefeuillemanagement (strategie, beheer, onderhoud, exploitatie en ontwikkeling).

-        Versterken van de samenwerking met de ketenpartners.

Werkzaamheden

Je adviseert het assetmanagementteam op bestuurlijk en politiek gevoelige dossiers die betrekking hebben op vastgoed.

Je bent de verbinder tussen de verschillende inhoudelijke portefeuilles binnen het assetmanagement team.

Je draagt bij aan het toekomstbestendig maken van het assetmanagementteam, en legt daarbij de verbinding met de andere afdelingen en teams van GV.

Je maakt deel uit van het managementteam van de directie Gemeentelijk Vastgoed.

Je maakt onderdeel uit van stuurgroepen namens Gemeentelijk Vastgoed waar nodig.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling portefeuillemanagement maakt onderdeel uit van de directie Gemeentelijk Vastgoed. De directie telt meer dan 160 medewerkers. Onder de afdeling portefeuillemanagement valt het team assetmanagement, team Beheer en Onderhoud en het strategisch team. 
 

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar
    aantoonbare werkervaring binnen een (gemeentelijke) overheidsorganisatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring
    in een leidinggevende functie binnen een overheidsorganisatie
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 6 jaar ervaring
    met het ontwikkelen van vastgoedbeleid, -beheer en onderhoud.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur een netwerk
    binnen de wereld van gemeentelijk of overheidsvastgoed.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met
    het opstellen en beoordelen van bestuurlijke stukken en het adviseren aan
    de bestuurlijke tafels.

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!