Interim teamcoodinator Grondbedrijf

Gemeente Leiden

Gemeente Leiden
€7.984 — €9.125 / maand
6 maanden
HBO - WO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

WAT GA JE DOEN ALS INTERIM TEAMCOÖRDINATOR GRONDBEDRIJF
Het team Grondbeleid is in de gemeente Leiden een cruciale schakel in het realiseren
van de diverse en uiteenlopende ruimtelijke ambities en ontwikkelingen in de stad. Als
Interim Teamcoördinator Grondbedrijf werk je samen met je team van planeconomen,
juristen, (financieel) strategische adviseurs en beleidsmedewerkers erfpacht aan de
binnenstedelijke groei van de stad Leiden. Met gevraagd en ongevraagd advies creëert
het team duidelijkheid over de financieel-juridische haalbaarheid van ruimtelijke
plannen/ontwikkelingen in de stad.

Het Grondbedrijf is in de basis een volwassen team met een stevige basis van kennis,
competenties en vaardigheden. Uitdaging zit in het (nog) steviger positioneren van het
Grondbedrijf, zowel binnen de gemeentelijke organisatie als naar buiten, en het verder
ontwikkelen van de integrale samenwerking en van het strategisch vermogen van het
team. Ook de functie van Teamcoördinator zelf vraagt om een (meer) heldere
positionering binnen de gemeentelijke organisatie (rol, taken en
verantwoordelijkheden). De Interim Teamcoördinator krijgt de opdracht om:

• De dagelijkse aansturing van het team Grondbedrijf te verzorgen. Dat betekent dat je
aan de slag gaat met teamontwikkeling en collega’s inspireert en uitdaagt zich verder
te ontplooien en het strategisch vermogen van het team te versterken.
• De positionering van Grondbedrijf samen met het team op de juiste manier te
positioneren, de integrale samenwerking daarmee te stimuleren en te komen tot
een toekomstvisie voor het Grondbedrijf, zowel binnen als buiten de organisatie en
daarvoor met een ontwikkelplan te komen hoe dat kan worden geborgd. Onderdeel
daarvan is ook met een voorstel te komen voor een (herziene) functiebeschrijving
van de Teamcoördinator Grondbedrijf (inclusief taken, verantwoordelijkheden en
mandaat).

Met de Teamcoördinator van het Vastgoedbedrijf en het Afdelingshoofd stuur je
gezamenlijk de afdeling Grond- en Vastgoedbedrijf (GVB) aan en vormen jullie het MT.
Dat betekent ook dat je instapt op taken van het Vastgoedbedrijf als de situatie daarom
vraagt. “Helder handelen met kennis van zaken” is een leidend principe. We geven met
positiviteit en enthousiasme ruimte aan onze medewerkers en pakken positie als dit
nodig is.

WAAROM KIEZEN VOOR DEZE OPDRACHT
Door de groei van Leiden staan wij de komende jaren voor een stevige opgave met tal
van gebiedsontwikkelingen. De Lammenschansdriehoek is een mooi voorbeeld van ons
werk in uitvoering. Het Stationsgebied, Westerpoort, Energiepark, Werninkterrein; de

komende jaren hebben we met onze omgevingsvisie werk aan de winkel! En jij speelt als
Interim Teamcoördinator Grondbedrijf daarin een belangrijke rol.

Elke gebiedsontwikkeling is uniek, maar toch proberen we eenduidig te werken. En
transparant door expliciete keuzes te maken met de juiste afwegingen. Daarin wachten
we niet af. We nemen zelf het initiatief en jij pakt daarin een coachende en leidende rol.
Bij complexe project- en gebiedsontwikkelingen ben je een sparringspartner voor de
collega’s. Daarbij is het grondbeleid ook in ontwikkeling. Steeds vaker wordt een
actieve(re) rol gevraagd van gemeenten. Bij de innovatie van het vak grondbeleid ben jij
de aanjager.

ONZE AFDELING
Grond- enVastgoedbedrijf (GVB) bestaat uit in totaal circa 45 vaste medewerkers,
verdeeld over het team Grondbedrijf en het team Vastgoedbedrijf. Je komt te werken op
een dynamische afdeling die volop in ontwikkeling is. De afdeling is onderdeel van het
cluster Stedelijke Ontwikkeling waar ook de afdelingen Ruimtelijke Ontwikkling,
Duurzame Leefomgeving, Mobiliteit en Vestigingsklimaat onderdeel van uitmaken. GVB
signaleert maatschappelijke en economische ontwikkelingen, is verantwoordelijk voor
de strategische kaders voor het grond- en vastgoedbeleid en vervult de eigenaarsrol
voor het maatschappelijk en gemeentelijk vastgoed. Als afdeling zijn we
verantwoordelijk voor de borging van de financieel-economische belangen van de
gemeente. Wij adviseren bij vastgoedontwikkelingen en ruimtelijke
investeringsprojecten in de stad, waarbij kennis en expertise op het gebied van
juridische, financiële, vastgoed- en marktaspecten wordt ingebracht.

Dit ben jij

  • Kandidaat is geen ZZP’er
  • Afgeronde HBO of WO opleiding passende bij de opdracht
  • Minimaal 7 jaar ervaring bij een grondbedrijf en/of gebiedsontwikkelingen
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare leidinggevende ervaring, in
    hiërarchische of functionele zin, opgedaan in een vergelijkbare functie of
    projectomgeving
  • Gemeente-ervaring is een pre, politiek bestuurlijke sensitiviteit is
    noodzakelijk
  • Financiële en juridische kennis en praktijkervaring met meerdere vormen van
    gebiedsontwikkeling

Erik Visser

Marketing Consultant

Erik Visser

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Erik neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback