Junior casemanager Omgevingsverzoeken

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

  • Uitzenden
  • 28-07-2025
  • Utrecht
  • 36 uur
Gemeente Utrechtse Heuvelrug
12 maanden
HBO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Dit ga je doen
Je bent verantwoordelijk voor het totale proces en de inhoud van de verschillende omgevingsverzoeken (meldingen, principeverzoeken en omgevingsvergunningen). Naast bouwen gaat het vaak om kappen bomen, wijzigen van monumenten, aanleggen en milieuactiviteiten. Deze verzoeken toets je aan wet- en regelgeving, waaronder het Omgevingsplan, Verordening Leefomgeving en het Besluit bouwwerken leefomgeving. Om tot een goed eindresultaat te komen, vraag je advies aan interne en externe adviseurs, de intaketafel en dit verwerk je integraal. De functie zal van toetser gesloten normen/ grenswaarden opschuiven naar motiveren van open normen/ grenswaarden. Dit vraagt om ruimtelijk inzicht om de impact van de aanvraag met overwegingen, beeldvormend, navolgbaar voor de klant te motiveren.

Je adviseert inwoners en ondernemers over de eerder genoemde activiteiten aangevuld met vergunningsvrij bouwen, zowel mondeling als schriftelijk (mail, telefonisch, brief en  balie).

Inzet van  A.I. producten zien we als kans om onze dienstverlening en de kwaliteit van de producten/adviezen te verbeteren. Heb je affiniteit met A.I., dan kun je dit mede vormgeven binnen de de afdeling  

Dit ben jij (als toekomstige professional)
HBO werk -en denkniveau, bij voorkeur planologische of juridische specialisatie.
Je bent een teamspeler met goede communicatieve mondelinge en schriftelijke vaardigheden. (zie ook bovenstaande -open normen-)
Je bent digitaalvaardig  met o.a. A.I. en hebt affiniteit met procesgericht werken.
Je bent een generalist die werkt als een spin in het web bij de afhandeling van vergunningen, meldingen en principeverzoeken.
Je stuurt op een goede dienstverlening, korte doorlooptijden en een integraal besluit.
Je bent flexibel en hebt gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen.
Je kunt omgaan met conflictsituaties, maar blijft klantgericht.
Je toont initiatief, neemt verantwoordelijkheid, hebt lef en inlevingsvermogen

Onze kernwaarden zijn: omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerkend en reflectief.
Let op! dit betreft een deta-vast de kandidaat kan na 1 jaar kosteloos in dienst treden bij de gemeente. 
 

Dit ben jij

  • Kosteloze overname van de kandidaat na 1 jaar. Gewijzigd
  • Is de voorgestelde kandidaat op donderdagmiddag 17 juli 2025 beschikbaar
    voor het selectiegesprek?
  • Naast de aanbieding van de kandidaat met CV en een profielbeschrijving,
    dient ook een persoonlijk ontwikkelprogramma gericht op generatie Y en Z te
    worden aangeboden. Het basisgedeelte dient gericht te op persoonlijk
    leiderschap en een flexibel verdiepend gedeelte gericht op vaardigheden.
    Naast persoonlijke ontwikkeling dient de kandidaat zo spoedig mogelijk te
    starten met Ambtenaar Bouw en Woningtoezicht I volgens de VTH
    Kwaliteitscriteria 2.3. De kosten van deze vakopleiding ABW 1 kunnen
    middels factuur bij overname worden gedeclareerd. De opzet hiervan dient
    als bijlage toegevoegd te worden aan het profiel van de kandidaat
  • Een afgeronde HBO opleiding
  • Digitaal/ A.I. sensitief? Is de kandidaat bereidt om A.I. toepassingen op
    een praktische wijze mede te ontwikkelen met ondernemers, hiermee te
    expirimenteren en deze te implementeren binnen thema/afdeling?
  • De kandidaat woont volgens ANWB routeplanner minder dan 30 km vanaf
    gemeentehuis in Doorn
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de
    kernwaarden van de gemeente.
    opdrachtgever Dit ben jij HBO werk -en denkniveau, bij voorkeur
    planologische of juridische specialisatie. Je bent een representatieve
    netwerker en een teamspeler met goede communicatieve vaardigheden. Je bent
    digitaal vaardig en hebt affiniteit met procesgericht werken. Je bent een
    generalist die werkt als een spin in het web bij de afhandeling van
    vergunningen, meldingen en principeverzoeken. Je stuurt op een goede
    dienstverlening, korte doorlooptijden en een integraal besluit. Je bent
    flexibel en hebt gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke
    verhoudingen. Je kunt omgaan met conflictsituaties, maar blijft
    klantgericht. Je toont initiatief, neemt verantwoordelijkheid, hebt lef en
    inlevingsvermogen Onze kernwaarden zijn: omgevingsgevoelig,
    verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerkend en zelfreflectief

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!