Juridisch adviseur bezwaar en beroep & WOO behandelaar

Gemeente Renkum

Gemeente Renkum
€3.602 — €5.313 / maand
3 maanden
HBO
Nog 10 dagen

Dit ga je doen

Vanwege het vacant vallen van een functie is de gemeente Renkum op zoek naar een Juridisch adviseur bezwaar en beroep tevens WOO behandelaar.

De adviseur voert de opdracht grotendeels zelfstandig uit, het betreft een vrij solistische functie, waarbij vertrouwd moet kunnen worden op de professionaliteit van de adviseur. In de uitvoering van de werkzaamheden zal de adviseur wel contact leggen met collega’s om informatie en stukken over binnengekomen bezwaren/beroepen/verzoeken op te vragen. 

Er is geen noodzaak voor dagelijks afleggen van verantwoording, anders dan afstemming. Wel zal er periodiek overleg zijn over het aantal binnengekomen beroepen/bezwaren/verzoeken en de hieraan gekoppelde termijnen.   

De verhouding in werkzaamheden (bezwaar& beroep vs Woo verzoeken) is op basis van binnenkomende bezwaren, beroepen en WOO verzoeken. De verwachting is dat 16 tot 24 uur per week werkzaamheden in de rol van jurist bezwaar en beroep worden uitgevoerd en 8 tot 16 uur per week werkzaamheden volgend uit WOO verzoeken.  

De werkzaamheden bestaan uit het:
M.b.t. bezwaar & beroep

  • In behandeling nemen van ingekomen bezwaren  
  • Behandelen van bezwaren binnen het sociaal domein, waaronder de Participatiewet, Wmo, Jeugdwet en gemeentelijke minimaregelingen.
  • Afhandelen van bezwaren van de algemene kamer, met focus op WOO, Bag, Apv, Bibob en algemeen bestuursrecht.
  • Schrijven van verweerschriften en vertegenwoordigen van het college bij de adviescommissie voor bezwaarschriften, rechtbank en Centrale Raad van Beroep.
  • Signaleren en analyseren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen.
  • Bijhouden van actuele ontwikkelingen en fungeren als vraagbaak voor kwaliteitsmedewerkers en collega’s.

Daarnaast verwachten we van de kandidaat afstemming met collega’s ten behoeve van de goede afhandeling van de zaken.

M.b.t. WOO:

  • Behandeling van binnenkomende WOO verzoeken (toetsen & anonimiseren van documenten  (m.b.v. software), zienswijze vragen, besluiten opstellen)
  • Contact met indiener van het WOO verzoek
  • Contact met derden belanghebbenden
  • Publiceren van WOO verzoeken op de website

Dit ben jij

  • EIS 2 De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele
    Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er /
    ondernemer.. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
    Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de
    opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis,
    zal dit leiden tot uitsluiting van de kandidaat en leverancier
  • EIS 4 De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als
    juridisch adviseur binnen een bestuurlijke organisatie.
    van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden.
    opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk
    benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde
    worden gelegd
  • De adviseur voert de opdracht grotendeels zelfstandig uit, het betreft een
    vrij solistische functie, waarbij vertrouwd moet kunnen worden op de
    professionaliteit van de adviseur
  • De verhouding in werkzaamheden (bezwaar& beroep vs Woo verzoeken) is op
    basis van binnenkomende bezwaren, beroepen en WOO verzoeken
  • De verwachting is dat 16 tot 24 uur per week werkzaamheden in de rol van
    jurist bezwaar en beroep worden uitgevoerd en 8 tot 16 uur per week
    werkzaamheden volgend uit WOO verzoeken
  • Behandelen van bezwaren binnen het sociaal domein, waaronder de
    Participatiewet, Wmo, Jeugdwet en gemeentelijke minimaregelingen
  • Afhandelen van bezwaren van de algemene kamer, met focus op WOO, Bag, Apv,
    Bibob en algemeen bestuursrecht
  • Schrijven van verweerschriften en vertegenwoordigen van het college bij de
    adviescommissie voor bezwaarschriften, rechtbank en Centrale Raad van
    Beroep
  • Signaleren en analyseren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen
  • Bijhouden van actuele ontwikkelingen en fungeren als vraagbaak voor
    kwaliteitsmedewerkers en collega’s
  • Daarnaast verwachten we van de kandidaat afstemming met collega’s ten
    behoeve van de goede afhandeling van de zaken
  • Behandeling van binnenkomende WOO verzoeken (toetsen & anonimiseren van
    documenten (m.b.v. software), zienswijze vragen, besluiten opstellen)
  • Contact met indiener van het WOO verzoek
  • Contact met derden belanghebbenden
  • Publiceren van WOO verzoeken op de website

Bram van Dijk

Recruitment Consultant

Bram van Dijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback