Juridisch planologisch strategisch adviseur 2fte

Gemeente Amsterdam

Gemeente Amsterdam
€7.699 — €8.799 / maand
1 maanden
WO
Nog 12 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving
Je werkt in de functie van strategisch adviseur omgevingsrecht bij de gemeente Amsterdam. Hiermee werk je in het hart van de stedelijk ontwikkeling in Amsterdam en werk je aan de gebiedsontwikkeling van de grote stedelijke opgaven in Amsterdam. Je adviseert over strategie, aanpak en uitvoering. Tevens ben je verantwoordelijk voor de juridisch planologische
producten.

Werkzaamheden
Je bent verantwoordelijk voor de procedure en het planproces van juridische producten, zoals wijzigingen omgevingsplan en MER;

  • Je redigeert planregels en motiveringen en verzorgt het vooroverleg en beantwoording;
  • Stelt adviezen voor de bestuurscommissies en stelt college- en raadsvoordrachten en raadsbesluiten op voor wijzigingen omgevingsplan;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van wijzigingen omgevingsplan en de planprocedures en functioneert als projectleider, ook voor milieueffectrapportages;
  • Je adviseert over initiatieven en onderbouwingen en stelt ruimtelijke onderbouwingen op;
  • Je adviseert collega’s, projectorganisatie en bestuur zowel mondeling als schriftelijk over: de inzet, het type, de inhoud en interpretatie van juridisch planologische instrumenten onder Omgevingswet;
  • Je werkt projectmatig, stelt daarbij offertes en planningen op en is belast met bewaking daarvan alsmede die van de ingezette capaciteit en beschikbare budgetten;
  • Je bent verantwoordelijk voor complexe juridische projecten en processen met een hoog afbreukrisico voor met name het gemeentebestuur;
  • Je gaat oplossingen bieden voor juridische aspecten van complexe ruimtelijke vraagstukken die veelal organisatie overstijgend zijn, waaronder het opstellen van stedelijke, juridische kaders.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar
    aantoonbare ervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch planologisch
    projectleider bestemmingsplannen binnen
    gebiedsontwikkelingen/ontwikkellocaties en actualisaties in stedelijke
    gebieden inclusief advisering aan het bestuur.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis
    opgedaan van de Ow en Awb en heeft kennis van gemeentelijke verordeningen.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over werkervaring op
    gelijkwaardige projecten waar het gaat om juridische, technische en
    bestuurlijke complexiteit , en de soms tegengestelde belangen binnen het
    speelveld (omwonenden, ontwikkelaars, bedrijven).
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over
    een wo werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het
    zelfstandig opstellen, redigeren van planregels en toelichting van
    bestemmingsplannen en wijzigingen omgevingsplan.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 tot 5 jaar
    werkervaring op het gebied van ruimtelijk bestuursrecht.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken
    bij een G6 gemeente.

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback