Klantmanager WMO

Gemeente Noordoostpolder

Gemeente Noordoostpolder
2 maanden
HBO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Dit ga je doen

Inwoners van de gemeente Noordoostpolder met een vraag of probleem melden zich bij het Sociaal Loket. Als blijkt dat zelfstandig wonen of actief meedoen in de samenleving lastig is en er niet direct een oplossing voor wordt gevonden, dan wordt er een melding aangemaakt voor de klantmanager Wmo. Jij pakt deze meldingen op en gaat op huisbezoek. Je onderzoekt samen met de inwoner wat de best passende ondersteuning is en volgt hierbij het ‘stappenplan zorgvuldig onderzoek’ van de CRvB. Je stelt een ondersteuningsplan op en zorgt ervoor dat de afgesproken hulp ook daadwerkelijk wordt ingezet en geëvalueerd. Je bent alert op signalen van bredere problematiek en weet wanneer doorverwijzing naar andere professionals nodig is.

Kandidaatomschrijving

Dit ben jij: Met jouw kennis over de Wmo, juridische inzicht en sociale vaardigheden weet je maatwerk te leveren dat recht doet aan de situatie van de inwoner én aan de publieke middelen. Je werkt nauw samen met collega's binnen het sociaal domein en externe partners Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden;

Je bent stressbestendig, je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen. Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht. Je bent communicatief sterk en kunt zorgvuldig rapporteren.

  • Een afgeronde Hbo-opleiding;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als consulent/klantmanager Wmo: indicatiestelling ambulante begeleiding en hulp bij het huishouden

Dit ben jij

  • Vanwege leiding en toezicht van de leidinggevende bij de Gemeente
    Noordoostpolder nemen we voor deze opdracht geen ZZP'er aan
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring als klantmanager WMO, met ervaring in
    indicatiestelling voor ambulante begeleiding en hulp bij het huishouden
  • Een afgeronde HBO-opleiding richting Social Work (voorheen SPH, MWD, CMV)
    of Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD)
  • Je bent een teamspeler en je hebt aantoonbare ervaring met het leggen van
    verbinding naar andere (maatschappelijke) partners, graag concreet met
    voorbeelden/cv
  • Je hebt aantoonbare ervaring met ondersteuningsvormen zoals hulp in het
    huishouding, begeleiding, vervoer, etc.
  • Wet -en regelgeving 1 – Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de
    Wmo 2015 en de toepassing daarvan,
  • Wet -en regelgeving 2 – Het is een pré als je basiskennis hebt van de
    Jeugdwet of Participatiewet (indien relevant voor de functie)
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het gesprek toetsen wij op de gevraagde kennis, werkervaring en
    competenties

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback