Kwaliteits-portfoliomanager Warmtenetten

Gemeente Amsterdam

Gemeente Amsterdam
€6.273 — €7.170 / maand
12 maanden
HBO
Nog 12 dagen

Dit ga je doen

De functie

Als Kwaliteits- en Portfoliomanager maak je deel uit van het team Warmte Bestaande Stad, Programmabeheersing, binnen het uitvoeringsprogramma Energie voor de Stad. In dit programma werken we aan diverse projecten in verschillende fasen. Het is jouw taak om structuur aan te brengen binnen het programma. Dit vraagt om een creatieve geest die graag pioniert in een dynamische en voortdurend veranderende omgeving. De warmtetransitie is complex, omdat deze plaatsvindt op verschillende niveaus waarbij de scope en voorwaarden continu veranderen. Dit vereist intensief contact met de projectleiders en het managementteam. Hierbij is een goed luisterend oor en het vermogen om door te vragen bij onduidelijkheden essentieel.

Als team verwachten wij niet dat je volledig bekend bent met alle aspecten van de warmtetransitie. Wel vinden we het belangrijk dat je met gerichte vragen bijdraagt aan zowel de concrete en duidelijke uitvoering van projecten als aan conceptuele thema’s zoals innovatie in technieken en beleid.

Je zult vooral veel meedenken met de projectleiders in de dagelijkse praktijk, processen uitwerken, toetsen en evaluaties vertalen naar praktische handvatten. Daarnaast ben je in staat om grote hoeveelheden data te analyseren, te structureren en de rapportages helder te presenteren. In overleg zijn aanvullende of andere werkzaamheden uiteraard bespreekbaar binnen de beschikbare uren.

Dit doe je op een gemiddelde werkdag

  • Het opzetten en organiseren van een toets gremium bij faseovergangen van projecten.
  • Het beheren van het portfoliomanagement van de projecten.
  • Het vertalen van projectevaluaties naar nieuwe processen en praktische handvatten.
  • Het kritisch beoordelen en uitdagen van projectleiders bij de oplevering van producten.
  • Het beschrijven van processen en het doen van concrete verbetervoorstellen.
  • Het bijhouden van het nog te ontwikkelen systeem voor portfoliomanagement waarin de projecten worden geregistreerd.
  • Het uitwerken van rapportages over het portfolio en het verbeteren van bijbehorende processen.
  • Het ontwikkelen van formats ter ondersteuning van processen.
  • Het afstemmen met de manager programmabeheersing en planners.

Maximaal uurtarief voor deze aanvraag is : € 110

Dit ben jij

  • Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding
  • Minimaal 1 jaar ervaring met analyse, structurering en procesmatig werken
  • Minimaal 1 jaar ervaring in gespreksvoering (interviewen)
  • Minimaal 1 jaar ervaring in het opstellen van rapporten
  • Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal
  • Opleidingsrichting bij voorkeur Bedrijfskunde
  • Affiniteit met de energietransitie en de warmtetransitie in het bijzonder
  • Aantoonbare ervaring bij (semi)overheid
  • Aantoonbare ervaring met rapportagesoftware zoals Power BI en/of Excel
  • Aantoonbare ervaring in een complexe organisatie in opbouw

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback