Kwaliteitsmedewerker Publiekszaken
Gemeente Roosendaal
- Uitzenden
- 01-12-2025
- Noord-Brabant
- 28 uur

Dit ga je doen
Kwaliteitsmedewerker Publiekszaken (28 uur)
Een dynamische, verbindende en accurate teamplayer die staat voor kwaliteit!
Jouw nieuwe baan
Als kwaliteitsmedewerker publiekszaken ben jij hét eerste aanspreekpunt en de vraagbaak voor je collega’s. Jij zorgt ervoor dat zij hun werk goed kunnen doen en betrekt hen actief bij ontwikkelingen binnen én buiten de organisatie. Zo schakel je bijvoorbeeld proactief met de teamleider voor een sterke verbinding tussen uitvoering en beleid, houd je werkinstructies actueel en organiseer je verkiezingen tot in de puntjes.
Je werkzaamheden zijn veelzijdig:
- Je bent verantwoordelijk voor kwaliteitstaken rondom wet- en regelgeving binnen publiekszaken.
- Als ‘bewaker van publiekszaken’ beheer, coördineer en optimaliseer je werkprocessen, zodat collega’s zich optimaal kunnen richten op onze inwoners. Soms herschrijf je processen wanneer het nodig is.
- Je coacht collega’s en stimuleert groei van het team als geheel.
- Je speelt een centrale rol in beleid, audits, complexe casussen zoals op het brede terrein van het (internationale) personen- en familierecht, persoonsregistraties en privacybescherming van persoonsgegevens.
- Je vertaalt landelijke wet- en regelgeving naar lokaal beleid.
- Je bent projectleider bij verkiezingen en zorgt voor duidelijke communicatie en samenwerking.
- Je bent verantwoordelijk voor de totstandkoming en het onderhoud van verordeningen.
- Je adviseert en rapporteert over de jaarlijkse BRP- en PNIK-audit, waarbij je ervoor zorgt dat wij als gemeente voldoen aan de eisen.
- Je bent een belangrijke schakel tussen teamleider en collega’s, en tevens een betrouwbare sparringpartner voor zowel de collega's als de teamleider.
Jij bent een energieke teamspeler die collega’s weet te verbinden en processen continu wil verbeteren. Je wekt vertrouwen, stelt kritische vragen en zorgt voor resultaat. Jij schakelt moeiteloos tussen beleid en praktijk, krijgt zaken voor elkaar en houdt het overzicht, ook in complexe situaties.
Je weet professionals samen te brengen, neemt verantwoordelijkheid en straalt enthousiasme uit. Je bent daadkrachtig, tactvol en weet anderen mee te nemen in verandering. Je bent accuraat, flexibel, positief en klaar voor een dynamische rol met impact.
Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden.
Dit ben jij
- De kandidaat heeft specifieke werkervaring en vakkennis op het gebied van
Zelfevaluatie, BRP burgelijke stand en IPR. (blijkt uit CV) Gewijzigd - De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein
(blijkt uit CV) - De kandidaat heeft relevante werkervaring binnen een gemeente (blijkt uit
een CV) - De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring (blijkt uit CV)
- De kandidaat heeft minimaal op MBO+ niveau een relevante opleiding
Burgerzaken specialist (blijkt uit CV) Gewijzigd - De kandidaat heeft de volgende competenties (blijkt uit gesprek):
communicatief vaardig proactief en iniatiefrijk analytisch vermogen
samenwerken resultaatgericht zelfstandig Gewijzigd - De kandidaat is in staat om op de gevraagde startdatum te starten voor het
aantal uren - In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan,
vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door
een zzp’er. Ben je daarmee akkoord ?
- Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag
zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.