Kwartiermaker Informatiebeheer

Gemeente Purmerend

Gemeente Purmerend
2 maanden
HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Het voorbereiden van een organisatiebrede migratie naar Microsoft 365, inclusief het opzetten van een robuuste migratieorganisatie, adoptieaanpak, governancebeleid en advies over vervolgacties en roadmap. De opdracht draagt bij aan het verbeteren van informatiebeheer, compliance, samenwerking en digitale volwassenheid binnen de gemeente.

Deliverable 1: Migratieproject

  • Governanceplan- Beschrijving van rollen en verantwoordelijkheden in de organisatie, wie is waarvan en wie spreekt elkaar aan?
  • Adoptieplan- Beschrijft de aanpak van de implementatie op gebied van communicatie, training, opleiding (ook van informatiespecialisten/DIV medewerkers en functioneel beheerder) en ondersteuning.
  • Migratieplan
  • Beheerplan met daarin de operationele beheerprocessen en afspraken rondom monitoring en aanlevering rapportages.
  • Werkafspraken nieuwe omgeving.
  • Testplan (incl. scripts); beschrijving van de testfase met de gebruikers waarbij testscripts aangeven wat er getest gaat worden en het testplan door wie en hoe er getest wordt

Deliverable 2: Roadmap cq projectomschrijving vervolgproject
Na de migratie zijn er acties nodig om de volwassenheid van informatie beheer door te ontwikkelen binnen de beheerorganisatie en bij de medewerkers. Deze acties willen we projectmatig oppakken waarbij we nu denken aan:

  • Uitgangspunten voor informatiebeheer inclusief positioneringsvraagstuk uitwerken (formuleren van uitgangspunten ten aanzien van informatiebeheer, veiligheid, privacy en openbaarmaking).
  • De vertaling naar processen en procedures voor informatiebeheer en functioneel beheer.
  • De tactische uitwerking naar metadata en dataclassificatie.
  • En doorwerking naar mensen en organisatie.

Dit ben jij

  • Aantoonbare werkervaring in het migreren en classificeren van bestanden in
    gemeentelijke
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met informatiebeheer
    binnen gemeentelijke context
  • Aantoonbare werkervaring met visievorming, opzetting en inrichting van
    projectorganisaties
  • Aantoonbare werkervaring met vergelijkbare projecten gericht op migratie,
    roadmaps en vervolgprojecten M365
  • Visie op adoptie en verandermanagement waaronder training, communicatie en
    borging
  • Aantoonbare afgeronde cursus/training verandermanagement en strategische
    communicatie

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback