Medewerker backoffice burgerzaken
Gemeente Loon op Zand
- Uitzenden
- 01-01-2026
- 32 uur
Dit ga je doen
-
Je voert complexe en specialistische taken uit binnen de Basisregistratie Personen (BRP) en Burgerlijke stand, zoals eerste inschrijvingen (RNI), adoptiedossiers, inschrijvingen echtscheidingen, geslachtswijzigingen;
-
De controle op bovenstaande taken is mede jouw verantwoordelijkheid;
-
Je doet (juridisch) onderzoek naar nationale en internationale documenten, stelt complexe dossiers zoals nationaliteitsvraagstukken op en beheert deze;
-
Past relevante wet- en regelgeving toe zoals de Wet basisregistratie Personen (BRP), Internationaal Privaatrecht (IPR), Paspoortwet en de Rijkswet op het Nederlanderschap en ziet toe op naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bij het verwerken van persoonsgegevens;
-
Onderzoekt meldingen van identiteitsfraude of onregelmatigheden in de persoonsregistratie;
-
Behandelt naturalisatie- en optieverzoeken;
-
Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de BRP en zelfevaluatie BRP en Reisdocumenten;
-
Je ondersteunen bij verkiezingen, bent vraagbaak voor je collega’s van de frontoffice bij inhoudelijke of complexe vragen;
-
Je werkt samen met ketenpartners zoals de IND, SVB, politie en andere overheidsinstanties.
Dit ben jij
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich
uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst
gedetacheerd wordt - Uw kandidaat is in het bezit van een diploma BABZ/MLO BZ aangevuld met de
modules personen-en familierecht, internationaal personen- en familierecht
en nationaliteitsrecht. - Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als backoffice medewerker
burgerzaken. - Uw kandidaat heeft kennis en minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van BRP
en Burgerlijke Stand en. - Uw kandidaat heeft kennis en minimaal 5 jaar ervaring van het
Internationaal Privaat Recht (IPR).
- Uw kandidaat heeft kennis van het ORIBI systeem
- Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met
I-Burgerzaken - Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als medewerker frontoffice
burgerzaken. - Uw kandidaat kan starten op 2 januari 2026
Team TenMonks
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.