Medewerker boete, terugvordering en verhaal

Gemeente Dalfsen

Gemeente Dalfsen
€3.052 — €4.297 / maand
4 maanden
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Als medewerker terugvordering en verhaal ben je verantwoordelijk voor het rechtvaardig en rechtmatig incasseren van gelden waar de gemeente recht op heeft. Je onderzoekt terugvorderingen en verhaalsmogelijkheden bij derden en voert gesprekken met burgers en externe partijen over betalingsregelingen.

Kerntaken:

  • Beoordelen en afhandelen van terugvorderings- en verhaalszaken.
  • Voeren van klantgesprekken en maken van betalingsafspraken.
  • Uitvoeren van draagkracht- en netto berekeningen.
  • Opstellen van rapportages, boetebesluiten en herbeschikkingen.
  • Adviseren over procesverbeteringen.
  • Registreren en controleren van gegevens in een geautomatiseerde systemen.
  • Samenwerken met interne en externe stakeholders.

Je werkt zelfstandig, bent oplossingsgericht en hebt oog voor de persoonlijke situatie van de burger. Je weet wet- en regelgeving binnen het sociaal domein goed toe te passen en draagt bij aan een lerende organisatie.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het
    gebied van boete, terugvordering en verhaal participatiewet;4. Aantoonbare
    werkervaring met Suite4Sociaal Domein
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het
    zelfstandig uitvoeren van het terugvorderingsproces van onderzoek tot
    opstellen van beschikkingen boete, terugvordering en verhaal (vermeld)
  • Aantoonbare werkervaring in het zelfstandig uitvoeren van het gehele proces
    van onderzoek tot opstellen van beschikkingen boete, terugvordering en
    verhaal
  • Aantoonbare werkervaring met de doorontwikkeling en implementatie van
    processen gericht op de Participatiewet (
  • Aantoonbare werkervaring met Participatiewet, IOAW, IOAZ en de Awb

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback