Medewerker Burgerzaken

Gemeente Heerenveen

Gemeente Heerenveen
3 maanden
MBO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Binnen het team Burgerzaken zoeken we een tijdelijke versterking aan de balie. Het team heeft te maken met de zogenaamde paspoortpiek. Hierdoor is er een verdubbeling in het aantal aanvragen. De opdracht bestaat uit het ondersteunen aan de balie door inwoners te helpen bij hun aanvragen. Het doel is om de dienstverlening soepel, zorgvuldig en klantvriendelijk te laten verlopen. Het team kenmerkt zich door samenwerking en klantgerichtheid; inwoners staan altijd centraal. Deze opdracht is tijdelijk omdat de extra inzet alleen nodig is gedurende de piek- en drukperiodes. 

 

Uitvoeringsvoorwaarde:

Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) en BV’s met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

 

  • Het afhandelen van aanvragen voor reisdocumenten.
  • Het behandelen van aanvragen voor rijbewijzen.
  • Het verwerken van aanvragen voor VOG’s (Verklaringen Omtrent Gedrag).
  • Het verstrekken van uittreksels uit de BRP (Basisregistratie Persoonsgegevens).
  • Het registreren van verhuizingen.

Dit ben jij

  • Een afgerond MBO 4 opleiding
  • Basiskennis van het vakgebied Burgerzaken
  • Opleiding b1a en b2 afgerond of mee bezig
  • We zetten je ook in voor onze avondopenstelling op donderdag (momenteel
    1x per maand)
  • Kennis van VrijBRP
  • Kennis van Qmatic
  • Het afhandelen van aanvragen voor reisdocumenten.
  • Het behandelen van aanvragen voor rijbewijzen.
  • Het verwerken van aanvragen voor VOG’s (Verklaringen Omtrent Gedrag).
  • Het verstrekken van uittreksels uit de BRP (Basisregistratie Persoonsgegevens).
  • Het registreren van verhuizingen.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback