Medewerker Burgerzaken – cluster DV

Gemeente Rotterdam

  • Uitzenden
  • 01-08-2025
  • Zuid-Holland
  • 32 uur
€2.700 — €3.831 / maand
5 maanden
MBO - HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Waar ben jij van?

Jij bent van alles grondig uitzoeken. Dat alles secuur moet gebeuren schrikt jou niet af. Dit doe je voor de burgers én het bestuur van de stad die je hart sneller laat kloppen: Rotterdam.

Jouw functie

Als Rotterdam houden we precies bij wie er in de gemeente woont. Dit is waar jij blij van wordt als medewerker burgerzaken. Je werkt samen met je collega’s aan juiste en tijdige afdoening van verzoeken door burgers en instanties over vragen aangaande bewoning en inschrijving op adressen. Daarnaast kunnen wij een burger een bestuurlijke boete opleggen als hij/zij niet tijdig de juiste (bron)documenten toont.

Hoe doe je dit?

  • Op basis van meldingen van eigenaren, huurders, verhuurders en ketenpartners van de Basisregistratie Personen (BRP) voer je gericht dossieronderzoek uit;
  • Raadpleeg je diverse informatiebronnen en heb je toegang tot applicaties en systemen waarin je meldingen en voortgangsgegevens vastlegt en bevindingen rapporteert;
  • Casuïstiek bespreek je met je directe collega’s en je werkt samen met andere collega’s binnen het concern.
  • Het doel is om ieder dossier zo af te ronden dat de gegevens correct verwerkt zijn in de BRP van de gemeente Rotterdam.

Jouw profiel

Je bent precies en nauwkeurig in je handelen. Je werkt over het algemeen het best wanneer kwaliteit het belangrijkste is en je hebt veel controle over je werk. Het maken van verbindingen en zaken in een breder perspectief zetten doet je analytisch hart sneller kloppen. Je blinkt uit in levendige omgevingen waarin je informatie vanuit verschillende perspectieven direct kunt toepassen in je werk. Ook past dit goed bij je dynamische werkstijl, waardoor je in staat bent direct te schakelen wanneer actie nodig is. Als het gaat om organiseren doe je dat op een plannende manier. Je denkt vooruit en handelt complexe projecten op een gestructureerde manier af. En ben je in staat om op een pragmatische en doelgerichte manier beslissingen te nemen.

Dit ben jij

  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding niveau 4
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in het uitvoeren van
    Burgerzakenproducten in de afgelopen 5 jaar
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in het uitvoeren en verwerken van
    adresonderzoeken in de afgelopen 5 jaar
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord
    als geschrift
  • Je hebt ervaring met het werken in Key2Burgerzaken / Centric
  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding Sociaal Juridisch Medewerker
  • Je hebt een afgeronde opleiding BOBZ (Basisopleiding Burgerzaken)
  • Je hebt werkervaring met het systeem Esuite

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!