Medewerker Communicatie

Gemeente Kampen

Gemeente Kampen
In overleg
4 maanden
HBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Omdat een collega met zwangerschapsverlof gaat zoeken wij voor de periode van eind november t/m maart 2026 een enthousiaste medewerker communicatie die als aanpakker vlot inziet wat er moet gebeuren.  Je gaat aan de slag binnen het team communicatie en werkt voornamelijk binnen de thema's Openbare orde en veiligheid, Nieuwkomers (asiel- en statushouders) en andere sociaal maatschappelijke onderwerpen. Ook werk je nauw samen met de collega's die inhoudelijk betrokken zijn bij de genoemde thema's.

In deze functie is het belangrijk dat je overzicht houdt op de communicatieplanning en de opdrachten waar jij iets in kunt betekenen. Je bereidt communicatieactiviteiten voor en stemt het af met een van de communicatieadviseurs. Je bent betrokken, hebt affiniteit met maatschappelijke thema’s en hebt frisse ideeën hoe je een doelgroep kunt bereiken.

Wat ga je doen?

  • Je ondersteunt de communicatieadviseur en andere collega’s  bij campagnes hierover;
  • Je verzamelt informatie die belangrijk is bij het maken van communicatiemiddelen of het beantwoorden van persvragen;
  • Je schrijft toegankelijke en doelgroepgerichte teksten;
  • Je maakt communicatieuitingen voor social media met behulp van Canva;
  • Je plaatst in afstemming met collega's content op intranet, website, social media en de gemeentepagina in het huis-aan-huisblad;
  • Je regelt en begeleidt vormgevers, fotograaf en/of videograaf bij het maken van communicatiematerialen zoals flyers, posters of filmpjes;

Dit ben jij

  • Aantoonbare ervaring als medewerker communicatie binnen een gemeente (of
    andere overheidsorganisatie)
  • Een hands-on mentaliteit
  • Een vlotte schrijfstijl die aangepast is op de doelgroep
  • Gevoel voor heldere, toegankelijke communicatie in woord en beeld
  • Flexibiliteit om snel te schakelen tussen verschillende thema’s
  • Je voelt je op je gemak met social media en het maken van content hiervoor
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    medewerker communicatie of vergelijkbaar bij een gemeente of andere
    overheidsorganisatie
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
    medewerker communicatie
  • Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van vormgevers, fotograaf of
    videograaf bij het maken van communicatiematerialen zoals flyers, posters
    of filmpjes
  • Aantoonbare werkervaring in contentontwikkeling voor social media, websites
    en/of intranet
  • Aantoonbare ervaring in het werken met Content management systemen (CMS)
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau met
    relevantie voor het communicatievak

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback