Medewerker Debiteurenbeheer

Stedin Groep

€3.523 — €4.888 / maand
11 maanden
MBO
Gesloten

Dit ga je doen

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.

Door de energietransitie komt er meer werk dan ooit op ons af. De uitdaging is groot. De afdeling Business Support Services (BSS) ontzorgt de organisatie, zodat zij zich kan focussen op kerntaken. BSS heeft alle administratieve werkzaamheden slim gebundeld. Op die manier werken we efficiënt, verhogen we de productiviteit en leveren we hoge kwaliteit dienstverlening. Dit doen we al goed, maar het kan altijd beter. Daarom zoeken we voor het team Order to Cash een medewerker debiteurenbeheer.

 

Als medewerker debiteurenbeheer ben je, samen met je collega’s, verantwoordelijk voor het Debiteurenbeheer van Stedin. Stedin verstuurt op jaarbasis ongeveer 750.000 facturen voor alle geleverde producten en diensten. Het grootste gedeelte daarvan wordt op tijd betaald, maar het gebeurt ook dat er vanuit Stedin wat extra inzet op nodig is om een klant te herinneren aan de betaling. In de rol van medewerker in het Debiteurenbeheer team, is dat je voornaamste taak. Samen met je collega’s is jouw voornaamste taak het telefonisch en per e-mail contact opnemen met klanten om de openstaande posten betaald te krijgen. Daarbij help je ze een betaalachterstand een volgende keer te voorkomen. En als je inspanningen niet snel het gewenste resultaat hebben, bepaal je zelf de juiste vervolgstrategie.

 

Het kan gebeuren dat er in het proces iets misloopt. Als dat onverhoopt het geval is dan zorg jij niet alleen dat het probleem wordt opgelost, maar ook dat wordt geanalyseerd wat er mis ging en hoe het een volgende keer voorkomen kan worden. In de verdeling van je tijd ben je ongeveer 90% van je tijd bezig met de debiteurenportefeuille, waarin je veel telefonisch en schriftelijk klantcontact hebt. Ongeveer 10% van je tijd ben je bezig met het maken van operationele analyses en werk je samen met je teamcollega’s en processpecialist van O2C, om gezamenlijk verbeteringen in het proces door te voeren.

 

Naast je inhoudelijke werk, participeer je in (operationele) werkgroepen waarbij je je eigen team vertegenwoordigt en fungeert als aanspreekpunt voor operationele vragen over het eigen proces. Omdat je veel en regelmatig contact hebt met klanten en relaties van Stedin, ben je in staat Stedin in die contacten op een correcte manier te vertegenwoordigen in de operationele afstemming.

Je begrijpt het al: dit is een baan waarin je je niet hoeft te vervelen en waarin genoeg te doen is!

 

Jouw sterke punten. Worden wij blij van.

Jij bent iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, die snel kan schakelen en die samen met collega’s elke dag er alles aan doet om klanten te helpen hun factuur op tijd te betalen. Met je energieke en positieve instelling lukt het je om er elke dag weer het beste van te maken. Uitdagingen ga je graag aan, beren op de weg die zie jij niet. Jij hebt een pragmatische instelling, communiceert helder over wat een ander van je kan verwachten en bent scherp op details. Wat jou verder onze nieuwe collega maakt?

  • Je hebt mbo (met minimaal 4 jaar werkervaring) of hbo (met minimaal 2 jaar werkervaring) werk- en denkniveau;

  • Je bent communicatief sterk, weet de balans te vinden om je werk op een klantgerichte manier aan te pakken en je beheerst de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift uitstekend;

  • Je hebt een grote overtuigingskracht en bent doortastend;

  • Je hebt kennis van en ervaring met SAP en Excel; ervaring met OnGuard is een grote pré;

  • Je hebt ervaring in het incassodomein en je hebt een idee over hoe dat nog klantgerichter en efficiënter kan verlopen;

  • Jouw belangrijkste competenties zijn: klant-, actie- en resultaatgerichtheid; samenwerking en communicatieve vaardigheden.

 

Een goed team. Daar hoor je bij.

Meteen vanaf dag één maak je deel uit van het team Order to Cash binnen Business Support Services. We werken volgens ons Stedin@Work concept. Je werkt de helft van de tijd op ons kantoor in Delft; de plek waar jij je collega’s ontmoet. De andere helft van de tijd werk je thuis. Wel zo flexibel.

 

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde MBO opleiding in de
    richting van bedrijfskunde of administratie
  • Kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een
    vergelijkbare functie
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • (ALLEEN DETACHERING MOGELIJK) Via welke inleen-constructie wordt de
    kandidaat aangemeld?
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Pieter Hofland

Recruitment Consultant

Pieter Hofland

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren

Feedback