Medewerker kwaliteitszorg Inkomen

Gemeente 's-Hertogenbosch

Gemeente ‘s-Hertogenbosch
11 maanden
HBO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

De organisatie:

Weener XL is het werkontwikkelbedrijf van de gemeente ’s-Hertogenbosch en speelt een centrale rol in de uitvoering van de Participatiewet. Binnen Weener XL worden uitvoering, beleid, financiën en personeels- en informatiemanagement onder één dak georganiseerd. Deze integrale aanpak zorgt voor een sterke verbinding tussen beleid en uitvoering, wat essentieel is voor een effectieve toepassing van de Participatiewet.

Als uitvoeringsorganisatie is Weener XL verantwoordelijk voor het bieden van ondersteuning aan inwoners die (tijdelijk) niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Dit doen we door het verstrekken van uitkeringen, het begeleiden naar werk en het bieden van aanvullende ondersteuning aan mensen met een laag inkomen of een beperking. De Participatiewet vormt hierbij het wettelijke kader waarbinnen Weener XL opereert.

De implementatie van de Participatiewet in balans vraagt om extra aandacht voor kwaliteit, rechtmatigheid en doelmatigheid. Daarom zoeken we tijdelijke versterking. De kwaliteitsmedewerker speelt hierin een sleutelrol door te monitoren, te adviseren en medewerkers te ondersteunen in het correct toepassen van de wet.

Het team:

De functie is gepositioneerd binnen het team Backoffice Inkomen. De kerntaak van het gehele team Inkomen is het tijdig en correct verstrekken van uitkeringen aan inwoners die daar recht op hebben. Binnen de Backoffice vallen specialistische taken zoals uitkeringsadministratie, debiteurenbeheer, belastingen, kinderopvang, kwaliteit en administratie. Ook de kwaliteit van het Frontoffice wordt door het team kwaliteit gemonitord.

Het team bestaat uit circa 20 medewerkers en wordt aangestuurd door een teamleider en een coördinator. Binnen het team werken 4 kwaliteitsmedewerkers.

De opdracht:

Voor de implementatie van de Participatiewet in balans zoeken wij tijdelijke versterking op het gebied van kwaliteitszorg, met focus op inkomensvraagstukken.

Taken:

  • Voeren van kwaliteitsgesprekken met medewerkers ter versterking van kennis en vaardigheden
  • Organiseren van vakinhoudelijke overleggen
  • Uitvoeren van steekproeven op processen en werkinstructies
  • Adviseren van medewerkers en teamleiders
  • Samenwerken met collega’s van beleid en juridische zaken
  • Fungeren als key-user voor werkinstructies en documentbeheer

Kort samengevat:

  • Je monitort de kwaliteit van de afdeling Inkomen m.b.t. de Participatiewet
  • Je begeleidt medewerkers op coachende wijze in hun ontwikkeling
  • Je voert steekproeven uit en adviseert op basis van bevindingen

Je bent flexibel en schakelt makkelijk tussen verschillende taken

Kandidaatomschrijving

Je bent benaderbaar, betrokken en hebt affiniteit met de doelgroep. Je bent je bewust van de impact van je werk op de organisatie en maatschappij. Je werkt planmatig, zelfstandig en bent communicatief sterk. Je bent oplossingsgericht, resultaatgericht en kunt goed samenwerken. Je behoudt overzicht onder tijdsdruk en stelt prioriteiten waar nodig.

Dit ben jij

  • Minimaal opleidingsniveau – Minimaal een afgeronde HBO Sociaal Juridische
    Dienstverlening of een gelijkwaardige opleiding.
  • Minimale werkervaring – Minimaal 3 jaar werkervaring in de functie van
    medewerker kwaliteitszorg Participatiewet of een soortgelijke functie.
  • Ervaring met uitvoeren van steekproeven en terugkoppeling aan medewerkers –
    Ervaring met uitvoeren van steekproeven en terugkoppeling aan medewerkers.
  • Ervaring met schrijven en aanpassen van werkinstructies en brieven –
    Ervaring met het schrijven en aanpassen van werkinstructies en brieven.
  • Ervaring met de Participatiewet – Ervaring met het uitvoeren van de
    Participatiewet.
  • De kandidaat moet uiterlijk 1 december 2025 beschikbaar zijn
  • Aantoonbare werkervaring als medewerker kwaliteitszorg Participatiewet –
    Aantoonbare werkervaring als medewerker kwaliteitszorg Participatiewet of
    een soortgelijke functie.
  • Ervaring met Civision Samenlevingszaken – Ervaring met Civision
    Samenlevingszaken.
  • Ervaring met Djuma – Ervaring met Djuma.
  • Ervaring met Kwaliteit in Controle (KIC) – Ervaring met Kwaliteit in
    Controle (KIC).
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij
    deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria

Bram van Dijk

Recruitment Consultant

Bram van Dijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback