Medewerker met gevoel en ervaring met functieomschrijvingen en personeelskosten
Gemeente Utrecht
- Uitzenden & ZZP
- Utrecht
- 20 uur
Dit ga je doen
Functie-omschrijving
We zoeken iemand met gevoel en ervaring met functieomschrijvingen en personeelskosten.
De kandidaat moet vaardig en enthousiast zijn om verkennende gesprekken te voeren en op
basis daarvan aan te geven welke IPM-medewerkers er zijn binnen een organsiatie-
onderdeel. De kandidaat moet met voldoende tact en geduld te werk gaan, de overzichten
goed laten checken en kunnen werken met instructies op het gebied van HR.
Concreet:
– Je hebt MBO+/HBO werk- en denkniveau op HR-gebied.
– Je hebt werkervaring binnen gemeentelijke organisaties, bij voorkeur inzicht in het
functioneren van (grote) gemeentelijke organisaties.
– Je geeft heldere en betrouwbare adviezen en je kunt heldere overzichten opstellen.
– Je kunt vriendelijk en met tact gesprekken voeren, interviewvragen stellen en daaraan de
juiste conclusies verbinden.
– Je werkt graag in teamverband samen.
– Je geeft duidelijk aan wanneer je iets niet weet en durft jouw collega’s om advies te
vragen als je ergens niet uitkomt.
– Je bent zelfsturend, kan goed plannen en weet concreet resultaat neer te zetten.
– Je kunt functies in kaart brengen en aangeven of er sprake is van een IPM-functie op
basis van voorbeelden en een producten- en dienstencatalogus.
– Je ontvangt instructies maar weet ook zelf een werkwijze te bedenken en te hanteren.
Dit is wat we vragen:
Zie de stappen 1 tot en met 5 in de onderstaande beschrijving.
Je taken bestaan uit:
Zie de stappen 1 tot en met 5 in de onderstaande beschrijving.
Plek in de organisatie
Je ondersteunt het IPMConnect team en ontvangt begeleiding van de HR business partner.
DEELOPDRACHT 1 – INVENTARISATIE DECENTRALE IPM-TEAMS EN FUNCTIES
CONTEXT
Binnen het programma IPMconnect wordt onderzocht hoe de huidige inrichting van centrale
en decentrale IPM-onderdelen het beste heringericht kunnen worden. Een stap in dit traject
is het verkrijgen van een volledig en betrouwbaar overzicht van alle decentrale IPM-teams
binnen de organisatie. Deze informatie is nu verspreid, onvolledig en inconsistent aanwezig
bij het kernteam en het organisatieonderdeel IPM. Het verkrijgen van dit overzicht vormt een
essentiële basis voor besluitvorming over de inrichting van een gecentraliseerde IPM-functie.
DOEL VAN DE OPDRACHT
Het doel is om een feitelijke en gedetailleerde inventarisatie op te stellen van alle decentrale
IPM-teams en -medewerkers binnen de organisatie, verspreid over circa 20
organisatieonderdelen. Deze inventarisatie moet inzicht geven in wie waar werkt, wat ze
doen, tegen welke kosten en onder welke voorwaarden, zodat het programmateam een
onderbouwd voorstel kan doen over mogelijke centralisatie.
DEELOPDRACHT 1; INVENTARISATIE DECENTRALE IPM TEAMS
De in te huren specialist (ZZP’er of gedetacheerde) voert deze opdracht uit in afstemming
met de HR Business Partner die lid is van het kernteam. De werkzaamheden bestaan uit:
1. In kaart brengen van decentrale IPM-teams
1. Lokaliseren van de decentrale IPM-teams
2. Vaststellen wie leidinggeeft aan het team
3. Vaststellen wie de business controller is
4. Interviews uitvoeren met leidinggevende en business control
5. Controleren en aanvullen van gegevens via systemen (SAP, MijnHR, etc)
2. Verzamelen van medewerkersdata
– Naam
– Functienaam
– Schaal
– Contractomvang
– Kostenplaats
– (werk)budget waarvan medewerker budgethouder is
– Werkzaamheden (beschrijving aan de hand van product- en dienstencatalogus IPM)
3. Definiëren wat een 'IPM-functie' is
– Inventariseren bestaande definities centraal en decentraal (eventueel gebruikmakend
van bestaande producten- en dienstencatalogi)
– Indien ontbreken opstellen IPM-criteria
4. In kaart brengen van budgetten en kosten decentrale IPM teams
– Loonkosten (op basis van gegevens onder 2.)
– Overzicht van budgetten gerelateerd aan de IPM-medewerker
5. Opleveren
– Overzichtsdocument met team- en medewerkersgegevens, inclusief kosten
– Eerste interpretatie van ‘verborgen IPM-kosten’ die meekomen met centralisatie
– Aanbeveling voor ontbrekende of twijfelgevallen
Dit ben jij
- Kandidaat heeft MBO+/HBO werk- en denkniveau op HR-gebied. Geef aan waarom
kandidaat voldoet aan deze eis - Kandidaat heeft werkervaring binnen gemeentelijke organiaties, bij voorkeur
inzicht in het functioneren van (grote) gemeentelije organisaties. Geef aan
waarom kandidaat hieraan voldoet - Kandidaat is in staat om heldere en betrouwbare adviezen te geven en kan
heldere overzichten opstellen. Geef aan waarom kandidaat hieraan voldoet - Kandidaat werkt graag in teamverband samen
- Kandidaat is in staat om functies in kaart te brengen en aan te geven of er
sprake is van een IPM functie op basis van voorbeelden en een productnen-
en dienstencatalogus. Geef aan waarom kandidaat hieraan voldoet
- Kandidaat kan vriendelijk en met tact gesprekken voeren, intervieuwvragen
stellen en daaraan de juiste conclusies verbinden. Geef aan waarom
kandidaat hieraan voldoet - Kandidaat geeft duidelijk aan wanneer hij/zij iets niet weet en durft
zijn/haar collega's om advies te vragen als hij/zij ergens niet uitkomt - Kandidaat is zelfsturend, kan goed plannen en weet concreet resultaat neer
te zetten. Geef hiervan een recent voorbeeld - Kandidaat ontvangt instructies maar weet ook zelf een werkwijze te bedenken
en te hanteren. Geef aan waarom kandidaat hieraan voldoet
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Joey neemt contact met je op om de match te verkennen.