Medewerker Reïntegratiesubsidies
Gemeente Arnhem
- Uitzenden
- 26-05-2025
- Gelderland
- 28 uur


Dit ga je doen
Achtergrond van de opdracht
De Gemeente Arnhem zet zich actief in om inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt te ondersteunen bij het vinden of hervatten van werk. Binnen het team Werk & Inkomen werken regisseurs die verantwoordelijk zijn voor de inzet van diverse re-integratie-instrumenten. Om deze inzet administratief en juridisch correct te verwerken, is het subsidiebureau verantwoordelijk voor de afhandeling van de bijbehorende subsidieaanvragen.
Het subsidiebureau bestaat uit een team van vijf medewerkers. Ter ondersteuning van dit team zijn wij op zoek naar een ervaren medewerker re-integratie subsidies die snel en zelfstandig inzetbaar is.
Omschrijving van de werkzaamheden
Als medewerker re-integratie subsidies draag je zorg voor de administratieve en inhoudelijke afhandeling van subsidieaanvragen die via de regisseurs binnenkomen. Het gaat hierbij voornamelijk om aanvragen gericht op de inzet van loonkostensubsidies voor inwoners die onder de Participatiewet vallen.
Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:
-
Ontvangen en registreren van subsidieaanvragen die per e-mail binnenkomen.
-
Controleren van de volledigheid en rechtmatigheid van aanvragen aan de hand van wet- en regelgeving.
-
Opvragen van ontbrekende gegevens bij de verantwoordelijke regisseurs.
-
Opstellen van beschikkingen en het verwerken van de bijbehorende betalingen in de gemeentelijke systemen.
-
Correct administreren van het subsidieverloop in Suite.
-
Verwerken van mutaties en uitvoeren van herberekeningen bij wijzigingen in de situatie van de klant.
-
Signaleren van knelpunten en bijdragen aan verbeteringen in het proces.
Je werkt nauw samen met je collega’s binnen het subsidiebureau en stemt regelmatig af met de regisseurs Werk & Inkomen.
Gevraagde kennis en ervaring
-
Aantoonbare ervaring met het verwerken van loonkostensubsidies binnen een gemeentelijke context.
-
Ervaring met het werken in het systeem Suite is vereist.
-
Je kunt zelfstandig werken en weet prioriteiten te stellen bij piekbelasting.
-
Kennis van relevante wet- en regelgeving (zoals de Participatiewet).
-
Nauwkeurigheid, gevoel voor processen en goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel.
Persoonskenmerken
-
Proactief en zelfstandig, maar ook gericht op samenwerking.
-
Dienstverlenende houding.
-
Accuraat en kwaliteitsgericht.
-
Flexibel in denken en doen.
Deze opdracht is helaas niet geschikt voor de inzet van een ZZP'er vanwege de Wet DBA – Het zijn werkzaamheden die direct onder leiding en gezag vallen, tevens zijn de werkzaamheden een vast onderdeel van de bedrijfsvoering.
Dit ben jij
- De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht
in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er /
ondernemer.. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de
opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis,
zal dit leiden tot uitsluiting van de kandidaat en leverancier - Ervaring met loonkostensubsidies De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar
minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerken van
loonkostensubsidies binnen een gemeentelijke organisatie.
van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden.
opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk
benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde
worden gelegd - Ervaring met Suite De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken
in het systeem Suite voor Sociaal Domein in de afgelopen 3 jaar

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?