Medewerker Servicedesk
Gemeente Hof van Twente
- Uitzenden
- 01-10-2025
- 22 uur

Dit ga je doen
Opdracht
Heb jij zin in een afwisselende baan waar geen dag hetzelfde is? Word jij enthousiast van mensen helpen en het oplossen van problemen? Dan ben jij onze nieuwe Servicedesk medewerker.
Dit ga je doen
Technologie evolueert momenteel in een enorm snel tempo en verwacht wordt dat die technologische ontwikkelingen elkaar in de toekomst alleen maar sneller zullen opvolgen. Een goed ingerichte en beveiligde ICT-omgeving is dan ook cruciaal voor de overheid.
Als Servicedesk medewerker werk je binnen het Regiebureau I&A. Dit doe je samen met 12 professionals, waaronder 3 Servicedesk medewerkers (inclusief jijzelf) en een Servicedesk coördinator. Als Servicedesk medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor je collega’s als het gaat om vragen en verstoringen op ICT-gebied. Hiervoor is het van belang dat je communicatief vaardig bent en in staat bent om zowel klantgericht als resultaatgericht te werk te gaan. Je hebt ervaring met probleemoplossingen, werkt gestructureerd en kunt omgaan met tickets en incident registratiesystemen. Daarnaast heb je ervaring met het omgaan met werkplek hardware zoals laptops, telefoon, beeldschermen en randapparatuur.
Als Servicedesk medewerker…
- Ben je het eerste aanspreekpunt bij incidenten en wijzigingen en gebruikersvragen.
- Ben je verantwoordelijk voor het aannemen, registreren en oplossen van incidenten, wijzigingen en gebruikersvragen. Je ondersteunt hierbij jouw collega’s.
- Je levert werkplekondersteuning (Pc’s, laptops, tablets, smartphones etc.).
- Je adviseert en ondersteunt gebruikers bij gebruik van de kantoorautomatisering.
- Je verzorgt het aanschaffen van kantoorautomatisering apparatuur en het ondersteunen van eventuele aanbestedingen.
- Je voert werkzaamheden uit op het gebied van functioneel beheer voor diverse kantoorautomatisering apparatuur.
- Je fungeert als eerste contactpersoon naar tweedelijns collega’s en/of externe leveranciers en onderhoudsdiensten m.b.t. storingsmeldingen in de 2e/3e lijn.
- Je onderhoudt documentatie van systemen en applicaties, draagt zorg voor bijbehorende handleidingen en geeft instructies.
Dit ben jij
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als servicedeskmedewerker
- Aantoonbare werkervaring met oplossen van incidenten
- Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4 in IT / technische
richting - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als servicedeskmedewerker binnen
een overheidsinstelling - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als servicedeskmedewerker binnen
een gemeente - Aantoonbare werkervaring met het documenteren van procedures en oplossingen
binnen een kennisbeheersysteem - Aantoonbare werkervaring met Topdesk
- Aantoonbare werkervaring microsoft 365
Team TenMonks

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.