Medewerker Subsidies

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Gemeente Utrechtse Heuvelrug
5 maanden
HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Zorg jij dat ons subsidieproces soepel verloopt?

 

Wij zoeken een medewerker Subsidies

 

24 uur per week, van oktober 2025 tot en met maart 2026

 

De gemeente Utrechtse Heuvelrug staat voor toegankelijkheid en bereikbaarheid van zorg en ondersteuning. Iedereen krijgt wat nodig is en kan vanzelfsprekend meedoen. Het sociale domein is voortdurend aan verandering onderhevig en vraagt een voortdurend gesprek met elkaar en de maatschappelijke partners. We hebben vertrouwen in professionals en ruimte voor creativiteit en maatwerk. We werken met passie en enthousiasme voor onze inwoners, in samenwerking met de Stichting Sociale Dorpsteams.

 

Wat ga je doen?

Als medewerker subsidies werk je samen met beleidscollega’s aan het verstrekken van de juiste subsidies. Je behandelt de subsidieaanvraag van begin tot eind. Je bent de dienstverlenende schakel tussen instellingen of inwoners die subsidie aanvragen en de beleidscollega’s. Het gaat hierbij om subsidies op het terrein van terrein van cultuur, sport, ontmoeting en voor- en vroegschoolse educatie voor instellingen en inwoners van onze gemeente. Je zorgt voor administratieve verwerking van de aanvragen en dat daarbij het juiste proces wordt gevolgd.

Kortom als medewerker subsidies ben je een belangrijke schakel die mooie activiteiten in onze gemeente mogelijk maakt.

Dit ben jij

  • Je hebt een Hbo werk en denk niveau;
  • Je werkt zelfstandig, accuraat en neem je verantwoordelijkheid voor je werk. Je bent resultaatgericht;
  • Je denkt in oplossingen: hoe kan het wel…
  • Je hebt een klantgerichte en dienstverlenende houding. Je kunt je verplaatsen in een inwoner en handelt daarnaar;
  • Je bent objectief en proactief;
  • Je hebt goede contactuele eigenschappen en kun je goed samenwerken;
  • Je hebt kennis van subsidieprocessen, en gemeentelijke wet- en regelgeving;
  • Je hebt ervaring met het werken in een zaaksysteem.

 

Waar ga je werken?

We werken tijd- en plaats onafhankelijk. Het is daarom van belang dat je thuis (of elders) over een werkplek beschikt.

 

Interview

In een gesprek wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen.

Daarnaast wordt beoordeelt welke kandidaat het beste aansluit bij de organisatie (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

 

Onze gemeente hecht bij de uitvoering van het werk waarde aan vijf kernwaarden: dienstverlenend, omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, samenwerkend, reflectief. Dit geldt ook voor inhuurkrachten.

 

Tot slot

Aan de huidige inhuurmedewerker wordt deze opdracht ook kenbaar gemaakt.

Dit ben jij

  • De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een
    integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend
    dient te worden. Hier dient u als aanbieder mee akkoord te gaan
  • HBO werk- en denkniveau.
  • Ervaring met het beoordelen en verwerken van subsidieaanvragen in het
    sociaal domein binnen een gemeente
  • Ervaring met het werken in een zaaksysteem, bij voorkeur Tezza
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties.
    neem je verantwoordelijkheid voor je werk. – Je bent resultaatgericht; – Je
    denkt in oplossingen: hoe kan het wel… – Je hebt een klantgerichte en
    dienstverlenende houding. Je kunt je verplaatsen in een inwoner en handelt
    daarnaar; – Je bent objectief en proactief; – Je hebt goede contactuele
    eigenschappen en kun je goed samenwerken

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback