Medewerker telefonische toegang & intake sociaal team

Gemeente Culemborg

  • Uitzenden
  • 01-09-2025
  • 36 uur
Gemeente Culemborg
€3.052 — €4.297 / maand
7 maanden
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

De huidige situatie is dat consulenten van het sociaal team burodienst draaien. Daarin staan ze inwoners en zorgaanbieders met vragen te woord, beantwoorden ze vragen en maken ze een telefonische brede analyse waarna de aanmelding wordt gerouteerd naar de juiste vakafdeling (WMO, jeugd, (school)maatschappelijk werk, schuldhulpverlening of bijzondere bijstand). Deze telefonische toegang gaan we verleggen naar het KCC. Met deze pilot gaan we dat uitvoeren en tegelijk leren hoe we dat zo goed en efficiënt mogelijk kunnen doen. Daarom huren we graag een ervaren intake-professional in om deze taak op te pakken en om onze KCC-medewerkers in dit pilot team op vlieghoogte te brengen om deze functie goed uit te voeren.

Taken:

  1. Goede en volledige telefonische uitvraag en vullen van de analyse-velden in Suite als start van de klantreis, waardoor tijdwinst wordt geboekt in de rest van het proces.
  2. Beheren van de mailbox WMO en Jeugd door de mails waar mogelijk zelf te beantwoorden. Waar dat niet mogelijk is, de aanmelding voor (her)onderzoek te routeren naar de wachtlijst van de betreffende vak afdeling of te routeren naar de al bij de inwoner betrokken consulent.
  3. Met het KCC onderzoeken wat daar allemaal binnenkomt en of dat efficiënter kan.
  4. Brieven verzenden.
  5. Evaluatieverslagen van hulpverlening opvragen en in dossier in Suite Regie hangen.

Dit ben jij

  • Ervaring met telefonische intakes voor jeugd en wmo aanmeldingen bij de
    gemeente
  • Ervaring met Djuma, Suite domein en Suite regie
  • Ervaring met uitvragen op (on)veiligheid en signalen van huiselijk geweld
    en kindermishandeling
  • Ervaring met- en goed vaardig in rapporteren/schriftelijke verslaglegging
  • Uur per week beschikbaar

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Joey neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback