Medior Proces- en Organisatieconsultant

Stedin Groep

€5.006 — €6.984 / maand
6 maanden
HBO - WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Over de functie
Als Medior Proces- en Organisatieconsultant speel je een sleutelrol in het ontwikkelen, implementeren en borgen van processen, templates en ondersteunende tools ten behoeve van systeemstandaardisatie binnen Stedin. Je zorgt dat werkwijzen helder, toepasbaar en toekomstbestendig zijn. Daarbij combineer je analytisch inzicht met leiderschap en sterke communicatieve vaardigheden.
Wat ga je doen?

  • Faciliteren van de opstart van een multidisciplinaire samenwerkingsvorm: begeleiden van het vastleggen van teamindeling, rollen en verantwoordelijkheden, scope en overlegstructuren.
  • Ontwerpen en verbeteren van processen, templates en hulpmiddelen
    Je ontwikkelt en optimaliseert processen en maakt deze visueel en begrijpelijk voor alle betrokkenen. Je neemt de regie in het voorbereiden, organiseren en faciliteren van sessies met stakeholders. Je zorgt dat input wordt opgehaald, vertaald naar inzichten en omgezet in concrete aanbevelingen.
  • Analyseren en vertalen van input: combineren van verzamelde informatie uit werksessies, gesprekken en documentatie tot inzichten. Op basis hiervan worden keuzes en aanbevelingen geformuleerd die richting geven aan besluitvorming en implementatie.
  • Voorbereiden en faciliteren van werksessies: opstellen van werksessiemateriaal, organiseren en gedeeltelijk faciliteren van werksessies om input op te halen.
  • Standaardisatie en documentatie
    Je creëert uniforme templates, richtlijnen en documentatie die zorgen voor consistentie en kwaliteit.
    Je ondersteunt bij het operationaliseren van digitale hulpmiddelen (zoals SharePoint, MS Forms, MS Lists en optioneel PowerAutomate) die samenwerking en processen ondersteunen.
  • Bewaken van kwaliteit en uniformiteit
    Je houdt toezicht op de consistentie van documentatie, tooling en processen en borgt verbeteringen.

Gewenste ervaring en competenties

  • Samenwerkingsvormen: kennis van agile en multidisciplinaire samenwerking, governance, RACI, review- en besluitvormingsprocessen. Kennis van impactanalyses, backlogmanagement, prioritering en overlegstructuren tussen business en techniek.
  • Ervaring met procesontwerp en -optimalisatie (LEAN, BPMN is een pré).
  • Kennis van en ervaring met Office 365 (PowerPoint, Excel, SharePoint, MS Forms, MS Lists; optioneel PowerAutomate).
  • Sterke communicatieve vaardigheden: je kunt complexe informatie helder visualiseren, presenteren en onderbouwen.
  • Ervaring met het leiden van verandertrajecten, werksessies en multidisciplinaire samenwerking.
  • Affiniteit met keten-denken en samenwerking over afdelingen heen.
  • Pré’s: kennis van Systems Engineering, ervaring met assetmanagement en inzicht in beleid en beleidsadvies.
  • Kennis van de Stedin-context en het elektriciteitsnet is een voordeel.

Wie ben jij?
Je bent een consultant die energie krijgt van het verbeteren van processen en begeleiden van mensen. Je combineert analytisch vermogen met een pragmatische aanpak en weet teams en stakeholders mee te nemen in verandering. Je bent resultaatgericht, maar hebt oog voor de dynamiek van samenwerking en de noodzaak van draagvlak. Je kunt zelfstandig zaken verder brengen.
 

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde HBO/WO opleiding
  • Kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als proces
    consultant (bij voorkeur binnen een netbeheerder)
  • Kandidaat heeft ervaring met het leiden van verandertrajecten, werksessies
    en multidisciplinaire samenwerking
  • Kandidaat heeft sterke communicatieve vaardigheden: je kunt complexe
    informatie helder visualiseren, presenteren en onderbouwen
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met Office 365 (PowerPoint, Excel,
    SharePoint, MS Forms, MS Lists; optioneel PowerAutomate)
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring systeemkennis van
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
    verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
    loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
    bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
    personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
    directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
    afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
    uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
    loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
    ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
    derde partij
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse
    declaraties zijn niet toegestaan
  • (ALLEEN DETACHERING MOGELIJK) Via welke inleen-constructie wordt de
    kandidaat aangemeld?
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Pieter Hofland

Recruitment Consultant

Pieter Hofland

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Pieter neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback