Omgevingsmanager

Gemeente Stichtse Vecht

Gemeente Stichtse Vecht
2 maanden
HBO - WO
Laatste dag

Dit ga je doen

Omgevingsmanager – 36 uur per week
Gemeente Stichtse Vecht

Gemeente Stichtse Vecht is wegens ziekte en een openstaande vacature per direct op zoek naar een omgevingsmanager.

Wil jij een belangrijke rol vervullen in participatie en het creëren van draagvlak bij gebiedsontwikkeling, woningbouw en civiele projecten? Denk je in mogelijkheden en leg je graag verbindingen? Wij geloven dat vertrouwen, eerlijkheid en het benutten van elkaars potentieel de basis vormen voor succesvolle samenwerking. Bouw met ons mee en versterk ons gedreven team als Omgevingsmanager.


Wat ga je doen

De gemeente Stichtse Vecht is volop in ontwikkeling en een gewilde plek om te wonen. Daarom zijn er grote woningbouwprojecten en diverse programma’s om de leefbaarheid voor inwoners en ondernemers te verbeteren. Dat vraagt om intensieve afstemming met zowel interne als externe stakeholders.

Als omgevingsmanager ben je vanaf de start betrokken bij projecten en bepaal je mede hoe deze worden vormgegeven en ingericht. Je doel: projecten realiseren mét en voor de omgeving.

  • Je maakt een stakeholderanalyse en legt actief contact met de omgeving.

  • Je levert omgevingsanalyses en stelt periodieke rapportages op over de gevoerde omgevingsgesprekken.

  • Je adviseert het projectteam over de te volgen koers op het gebied van omgevingsparticipatie.

  • Je agendeert relevante omgevingsonderwerpen proactief binnen het projectteam.

  • Je bent eigenaar van het stakeholdermanagement gedurende het hele project en fungeert als eerste aanspreekpunt voor belanghebbenden.

  • Je bespreekt samen met projectteamleden welke wensen uit de omgeving kunnen worden meegenomen in het ontwerp.


Wat breng je mee

Je hebt affiniteit met gebiedsontwikkeling en werkt vanuit de overtuiging dat samenwerking centraal staat. Je bent een verbinder met oog voor de belangen van alle betrokkenen en onderhoudt op natuurlijke wijze relaties met interne en externe stakeholders.

Als omgevingsmanager:

  • Sta je stevig in je schoenen en zie je weerstand als een kans om tot betere oplossingen te komen.

  • Beheer je complexe situaties met tact en overzicht.

  • Toon je leiderschap, ook zonder formele hiërarchische positie.

  • Schakel je soepel tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.

  • Heb je gevoel voor timing én voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.


Functie-eisen

  • Je beschikt over hbo- of wo-werk- en -denkniveau.

  • Je hebt ruime ervaring met omgevingsmanagement.

  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met gebiedsparticipatie.

  • Je hebt bij voorkeur ervaring met projectmatig werken.

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden die je inzet in het contact met inwoners, collega’s en bestuur.


Over het team

Het team Ruimtelijke Regie & Ontwikkeling bestaat uit circa 40 medewerkers die werken aan ruimtelijke opgaven op het gebied van woningbouw, winkelcentra, bedrijventerreinen, onderwijshuisvesting, openbare ruimte, grondzaken en verduurzaming van gemeentelijk vastgoed. De sfeer is informeel en medewerkers krijgen veel ruimte en eigen verantwoordelijkheid om samen de teamdoelen te realiseren.


Over de organisatie

Gemeente Stichtse Vecht telt 66.000 inwoners en is de zesde gemeente van de provincie Utrecht. Gelegen tussen Utrecht en Amsterdam, is het een aantrekkelijke werkplek met een diverse organisatie van ruim 500 medewerkers. Van breed inzetbare adviseurs tot vakspecialisten: samen werken we aan maatschappelijke opgaven die impact hebben op het welzijn en de leefomgeving van onze inwoners.

Onze medewerkers voelen zich betrokken bij de gemeente en bij elkaar. We werken met korte lijnen, veel vrijheid en volop ruimte voor ontwikkeling.
Onze kernwaarden zijn: respectvol, open en lef.
Naast hard werken is er ruimte voor gezelligheid en een mooie wandeling langs de Vecht.


Praktische informatie

  • Let op: deze opdracht is niet geschikt voor zzp’ers.

  • Binnen de gemeente Stichtse Vecht geldt een Bring Your Own Device (BYOD)-beleid.

 

Dit ben jij

  • Je beschikt over hbo- of wo-werk- en -denkniveau
  • Je hebt ruime ervaring met omgevingsmanagement
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met gebiedsparticipatie
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met projectmatig werken
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke
    communicatievaardigheden die je inzet in het contact met inwoners,
    collega’s en bestuur
  • Deze opdracht is niet geschikt voor zzp’ers
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met projectmatig werken

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback