Omgevingsmanager

Stedin Groep

11 maanden
HBO
Gesloten

Dit ga je doen

Omgevingsmanager medior Deta-Vast
C09 (min. € 4765,18 – max. € 6648,49) – Stedin 2024.01
Kosteloze overname na 1 jaar.
screening en assessment maken deel uit van het sollicitatieproces
ZZP = onder geen enkele manier toegestaan

 

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.

Door de energietransitie komt er meer werk op ons af dan ooit. Er rijden straks veel meer elektrische auto’s. Huizen en wijken gaan van het gas af. En we leveren massaal zelf opgewekte energie terug. Vragen van onze klanten worden daardoor steeds complexer en in het elektriciteitsnet zijn grote aanpassingen nodig. We bouwen vele nieuwe hoogspanningsstations en leggen vele kilometers hoogspanningskabels aan. Genoeg te doen dus voor onze Omgevingsmanager bij Stedin. Dus, houd jij van een uitdaging?

 

Dit ga je doen: Als Omgevingsmanager ben je actief bij de Hoogspanningsketen. Omgevingsmanagement wordt, door de energietransitie en daardoor het toenemend aantal projecten van Stedin, steeds belangrijker. Jij zet jouw kennis en kunde op gebied van omgevingsmanagement op een proactieve wijze in om onze projecten in goede samenspraak met de omgeving te realiseren, binnen de publiekrechtelijke en privaatrechtelijke randvoorwaarden.

 

Je hebt daarin de vrijheid om omgevingsmanagement naar eigen inzicht vorm te geven binnen de project- en organisatiekaders. Binnen deze kaders adviseer jij het projectontwikkelteam bij het doorlopen van de diverse planologische procedures en grondverwerving. En ben jij in de projecten verantwoordelijk voor de conditioneringsaspecten van de projectomgeving (o.a. flora en fauna, ontplofbare oorlogsresten, archeologie, cultuurhistorie, milieu, externe veiligheid), het stakeholdermanagement en participatie, bereikbaarheid, leefbaarheid en omgevingsveiligheid. Je kunt daarbij gebruik maken van de ruime ervaring, kennis en middelen binnen jouw nieuwe team: het team omgeving en vergunning management.

 

Als enthousiaste, verbindende en communicatief vaardige omgevingsmanager ben je de schakel tussen het project en de omgeving. Je managet de portefeuille “omgeving” van hoogspanningsprojecten, neemt in de projecten de IPM rol van omgevingsmanager op je en legt daarbij verantwoording af aan de projectmanager. Deze omgeving wordt gevormd door alle partijen die een belang hebben bij het project, zowel in- als extern. De eisen en afspraken met de stakeholders worden vanuit omgevingsmanagement geleverd aan het technisch management.

 

Wat Peter, collega-omgevingsmanager bij Zakelijk Complex, zo mooi vindt aan zijn (en misschien straks ook wel jouw!) werk:

“Geen één dag is het zelfde… De gezonde spanning van de mooie projecten welke we realiseren om de energietransitie mogelijk te maken geeft energie. Het dagelijks werken met de vele Stedin collega’s geeft een brede dynamiek in techniek, omgeving en projectmanagement.

 

Als omgevingsmanager ben ik het aanspreekpunt voor de projectomgeving. En zorg ik voor een goede aansluiting tussen de omgeving en het project. Op een dag zijn we 50% binnen Stedin kantoren/locaties aanwezig en 50% bij de stakeholders in de omgeving. We plannen projecten tot wel 5 jaar van tevoren en voeren onze werkzaamheden gepland uit. Maar in de dynamische projectenwereld komen er zeer regelmatig zaken tussendoor welke actie op korte termijn vragen. Flexibiliteit en stressbestendigheid past dan ook bij mij. Weerstand krijgen uit de omgeving zet ik om naar startpunt voor de onderhandeling. Of dat ik mijn collega’s in de projectteams moet aangeven dat Stedin zich op aantal techniek of planning zich gedeeltelijk moet aanpassen aan de omgeving.

 

Het vakgebied van de omgevingsmanager is erg breed qua onderwerpen; van milieu, natuur, verkeerskunde, stakeholdermanagement tot bijvoorbeeld vergunningen. Ik raak nooit uitgeleerd en heb een grote groep aan specialistische collega’s en Stedin omgevingsmanagers waar ik beroep op kan doen. Echt teamwerk. Bij Stedin hebben we het getroffen als omgevingsmanagers dat we betrokken zijn bij prille stadium wanneer het project zich ontwikkeld en tot en met realisatie van de projecten. Zo kun je na het traject ook de successen zien! Door het werken in vaste regio’s bouw ik goede en duurzame externe relaties op om het project succesvol te realiseren in goede samenhang met de omgeving.”

 

Jouw sterke punten. Worden wij blij van.

Als omgevingsmanager netbeheerder ben jij uiteraard bekend met het vakgebied van omgevingsmanagement en daarbij behorende aspecten. Door jouw proactieve aanpak, analytisch vermogen weet jij de omgevingsrisico’s in de projecten te managen. En door jouw gestructureerde manier van werken, kan jij het overzicht bewaren en hou je het hoofd koel. Projecten laat jij soepel verlopen omdat jij makkelijk draagvlak creëert bij alle betrokkenen partijen. Jij bent verbindend, communicatief vaardig en hebt ook nog een goed gevoel voor verhoudingen.

 

Wat jou verder onze nieuwe omgevingsmanager netbeheerder maakt?

  • Minimaal HBO opleiding.

  • Ruime ervaring (ca. 5 jaar) als omgevingsmanager binnen de aannemerij of bij de overheid.

  • Je hebt kennis van projectmatig werken en projectmanagement-werkmethodiek(en) (IPM).

  • Systems Engineering kennis is een pré.

 

Een goed team. Daar hoor je bij.

Het team waar je in terecht komt bestaat uit een zeven omgevingsmanagers, drie vergunning managers en technische ingenieurs van kabeltracés. Het team valt rechtstreeks onder het afdelingshoofd van het ingenieurs adviesbureau binnen Stedin Zakelijk Complex. De afdeling is volop in ontwikkeling en groeiende. Kortom; een team waar een positieve dynamiek heerst. En waar successen samen gevierd worden. Dat is werken als omgevingsmanager bij Stedin.  

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde HBO opleiding
  • Kandidaat heeft ruime ervaring (ca. 5 jaar) als omgevingsmanager binnen de
    aannemerij of bij de overheid. (grote complexe organisaties hebben de
    voorkeur)
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Kandidaat heeft kennis van projectmatig werken en
    projectmanagement-werkmethodiek(en) (IPM)
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
    verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
    loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
    bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
    personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
    directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
    afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
    uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
    loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
    ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
    derde partij
  • Kandidaat heeft Systems Engineering kennis
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Pieter Hofland

Recruitment Consultant

Pieter Hofland

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren

Feedback