Omgevingsmanager

Gemeente Purmerend

  • Uitzenden
  • 01-08-2025
  • Noord-Holland
  • 24 uur
Logo van Gemeente Purmerend
€4.264 — €6.072 / maand
12 maanden
HBO - WO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Als omgevingsmanager van gemeente Purmerend heb je een belangrijke rol bij de voorbereiding en realisatie van projecten. Je bent verantwoordelijk voor de interactie met de omgeving om projecten ook echt gerealiseerd te krijgen. Bij het uitvoeren van projecten breng jij alle interne en externe stakeholders rond het project bij elkaar, jij bent een echte verbinder. Je hebt oog voor de dagelijkse ontwikkelingen, gevoel bij het proces en handelt praktisch wanneer nodig. Je weet intern en extern draagvlak te creëren voor oplossingen en zorgt voor goede samenwerkingsverbanden met alle betrokken partijen. Ook ben je verantwoordelijk voor de bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie tijdens de aanbestedings- en uitvoeringsfase. Bovendien zorg je voor het analyseren en initiëren van taken op het gebied van conditionering, zoals vergunningen, kabels en leidingen, ecologie, archeologie etc.

Bij Purmerend werken we nauw samen en spelen we zo goed mogelijk in op de wensen en behoefte van onze inwoners en partners. Het resultaat voor buiten staat voorop en dat vraag ons om samen te werken en te kijken wat echt nodig is. 

Projecten en Werkzaamheden

De opdracht bestaat uit diverse projecten, dit betreft:

  • Woonzorgvoorziening Jaagweg: Omgevingsmanagement ontwikkelen woonzorgvoorziening. Van initiatief tot gebruik. Kerncompetenties: Omgevingssensitiviteit en actieve participatie
  • Opvang ontheemden bestaand- en nieuw vastgoed: Omgevingsmanagement ontwikkelen en realiseren opvanglocaties voor ontheemde Oekraïners. Kerncompetenties: Omgevingssensitiviteit en actieve participatie
  • Civiele werken Middenbeemster: Omgevingsmanagement herinrichting Marktplein en Westerhem. Kerncompetenties: Technische kennis en participatie
  • Civiele werken Purmerend: Omgevingsmanagement herinrichting Populierenstraat, Banning Cocqgracht en Laagveenstraat. Kerncompetenties: Technische kennis en participatie.
  • Verkeerskundige werken: strategisch omgevingsmanagement Verkeersonderzoek MNK, HOV knooppuntontwikkeling en ontwikkeling Stadsboulevard. Kerncompetenties: Strategisch inzicht en analyse van ontwerpen.

Voor de projecten geld in zijn algemeenheid dat het de onderstaande afgebakende taken betreft:

  • Invulling omgevingsmanagement:
    Het coördineren van alle activiteiten die gericht zijn op het informeren, betrekken en afstemmen met de omgeving. Dit omvat o.a. het opstellen van communicatiestrategieën, organiseren van bijeenkomsten met belanghebbenden en signaleren van knelpunten.
  • Stakeholdermanagement:
    Het identificeren en beheren van relaties met belanghebbenden, waaronder bewoners, bedrijven, aannemers en overheidsinstanties. Dit omvat het organiseren van gesprekken, het bijhouden van afspraken en zorgen voor transparante communicatie.
  • Issuemanagement:
    Proactief signaleren, documenteren en oplossen van issues die kunnen ontstaan tijdens de ontwikkeling van het gebied, zoals conflicten tussen belanghebbenden of onverwachte risico's.
  • BLVC:
    Het opstellen en bewaken van een kader obv issues voor de bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie geborgd zijn tijdens het project.
  • Vergunningen in samenwerking met technisch manager of projectmanager:
    Inventarisatie, aanvraag en borging van benodigde vergunningen en instemmingen.
  • Geactualiseerd vergunningenregister: Een actueel overzicht van alle benodigde vergunningen en borging van procedures om te voldoen aan wet- en regelgeving.

Concrete producten en resultaten:

  • Stakeholderdossier in Dialog: Een gestructureerd en actueel overzicht van alle betrokken stakeholders, inclusief communicatiehistorie en gemaakte afspraken.
  • Issuedossier in Dialog: Een overzicht van alle actuele issues, de status ervan en voorgestelde oplossingen.
  • BLVC-kader Een beleidsdocument waarin richtlijnen en afspraken staan om hinder te minimaliseren en veiligheid te garanderen tijdens de ontwikkeling.
  • Communicatie- en participatieplan en plan van aanpak: Een plan dat beschrijft hoe de communicatie en participatie met de omgeving wordt vormgegeven.
  • Woonzorgvoorziening Jaagweg: Omgevingsmanagement ontwikkelen woonzorgvoorziening. Van initiatief tot gebruik. Kerncompetenties: Omgevingssensitiviteit en actieve participatie
  • Opvang ontheemden bestaand- en nieuw vastgoed: Omgevingsmanagement ontwikkelen en realiseren opvanglocaties voor ontheemde Oekraïners. Kerncompetenties: Omgevingssensitiviteit en actieve participatie
  • Civiele werken Middenbeemster: Omgevingsmanagement herinrichting Marktplein en Westerhem. Kerncompetenties: Technische kennis en participatie
  • Civiele werken Purmerend: Omgevingsmanagement herinrichting Populierenstraat, Banning Cocqgracht en Laagveenstraat. Kerncompetenties: Technische kennis en participatie.
  • Verkeerskundige werken: strategisch omgevingsmanagement Verkeersonderzoek MNK, HOV knooppuntontwikkeling en ontwikkeling Stadsboulevard. Kerncompetenties: Strategisch inzicht en analyse van ontwerpen.

Dit ben jij

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding bouwkunde of civiele techniek op hbo
    bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als omgevingsmanager binnen het
    ruimtelijk domein van een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met minimaal 3 aantoonbare
    en benoemde civiele en of bouwkundige projecten binnen een gemeente
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als
    omgevingsmanager bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van maatschappelijk gevoelige,
    civiele en verkeerskundige projecten. (licht)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met BLVC
    begeleiding in processen
  • Een aantoonbare afgeronde technische of bouwkunde WO bachelor opleiding .

Zino Rabellier

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!