Online adviseur dienstverlening

Gemeente Dalfsen

Gemeente Dalfsen
€3.359 — €4.811 / maand
HBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Wie zoeken wij?

Voor onze nieuwe website informatiepuntdalfsen.nl én het verbeteren van bestaande online kanalen zoeken wij een professional die tijdelijk ons team versterkt. Jij zorgt ervoor dat inwoners snel en eenvoudig de juiste informatie vinden.

Wat ga je doen?

  • Ontwikkelen en beheren van content voor informatiepuntdalfsen.nl.
  • Je adviseert en stimuleert collega's bij het aanleveren van goede content;
  • Onderhouden en doorontwikkelen van de website op basis van zoekresultaten en analytics.
  • Nieuwe content creëren naar aanleiding van vragen bij fysieke informatiepunten.
  • Continu sturen op verbetering van websites van maatschappelijke partners.
  • Optimaliseren van content op Dalfsen.nl, met focus op het Sociaal Domein.
  • Doorontwikkeling en onderhoud van digitale formulieren.
  • Meedenken over het verbeteren van online klantprocessen en de gebruiksvriendelijkheid van de website;
  • Fungeren als poortwachter voor content: jij bewaakt kwaliteit en toegankelijkheid.

Met wie werk je samen?
Je werkt nauw samen met de webmaster, leveranciers, collega’s binnen de gemeente Dalfsen en maatschappelijke partners. Samen zorgen jullie voor een vraaggerichte, gebruiksvriendelijke online omgeving.

Jouw profiel
Je bent zelfstandig, proactief en hebt ervaring met online contentbeheer en weboptimalisatie. Je weet hoe je data (zoals analytics) inzet om websites continu te verbeteren.

Dit ben jij

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als online
    adviseur binnen een overheidsinstelling
  • Aantoonbare kennis van WCAG 2.2 én CMS systemen (
  • Aantoonbare afgerondeopleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de
    richting van Communicatie, Marketing of Journalistiek
  • Aantoonbare werkervaring met doelgroep inwoners en de vertaalslag naar
    digitale content,
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als online
    adviseur of -redacteur binnen een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare wekervaring met digitale content op het gebied van Sociaal
    Domein
  • Aantoonbare kennis van Shift2 CMS
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van teksten op B1 -niveau (dit
    zal getoetst worden tijdens het gesprek)
  • Aantoonbare kennis van UX en CX (user experience en customer experience) en
    digitale toegankelijkheid
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholders en belanghebbenden binnen het
    sociaal domein

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback