Online Communicatie Adviseur

Gemeente Maassluis

Gemeente Maassluis
€5.418 — €6.192 / maand
6 maanden
HBO
Nog 11 dagen

Dit ga je doen

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Maassluis mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Maassluis. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Maassluis merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 
 
Wie zijn wij
Gemeente Maassluis, een stad met ruim 36.000 inwoners waar geschiedenis en scheepvaart samenkomen met nieuwe ideeën. Je komt terecht in een organisatie vol met trotse mensen, een plek waar we samen het verschil maken. Met bijna 300 medewerkers werken wij onder het motto: “Samen zijn wij Maassluis: Investeren in een duurzame toekomst”. 

Opdracht 
Voor het cluster Bedrijfsvoering zoeken we een Online Communicatie Adviseur.
1. Toetsing & Analyse
– Uitvoeren van periodieke toegankelijkheidstoetsen voor websites.
– Opstellen van rapportages met bevindingen, risico’s en prioriteiten.
– Analyseren en verbeteren van digitale klantreizen.
2. Advies & Verbetering
– Opleveren van concrete verbeteradviezen voor webcontent, functionaliteiten en online processen.
– Adviseren over de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van online formulieren en klantprocessen.
– Reviewen van webcontent op begrijpelijkheid (B1), structuur en toegankelijkheid.
3. Documentatie & Richtlijnen
– Opstellen of actualiseren van toegankelijkheidsverklaringen conform wetgeving.
– Ontwikkelen van beleid, werkwijzen en procesafspraken rondom digitale toegankelijkheid.
– Maken van praktische richtlijnen, checklists en instructies voor redacteuren, ontwerpers en ontwikkelaars.
4. Implementatie & Ondersteuning
– Begeleiden van medewerkers bij het toepassen van toegankelijkheidsrichtlijnen.
– Verzorgen van workshops, trainingen en kennisoverdracht.
5. Rapportage & Monitoring
– Periodiek rapporteren over toegankelijkheidsstatus, voortgang en prioriteiten.
– Aanleveren van meetbare resultaten per sprint, maand of kwartaal, afhankelijk van de planning.
6. Single Digital Gateway (SDG)
– Realiseren van een volledige en duurzame implementatie van de Single Digital Gateway.
– Correct invoeren en onderhouden van alle SDG-productinformatie.
– Inrichten, documenteren en borgen van interne processen rondom SDG-taken en verantwoordelijkheden.

Dit ben jij

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met WordPress
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als specialist online kanalen bij
    een overheidsorganisatie,
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als tekst(her)schrijver
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met
    Wordpress. Benoem duidelijk waar dit is opgedaan
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als specialist online kanalen bij
    een gemeente
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als met
    websiterichtlijnen en toegankelijkheidseisen voor overheidswebsites
  • Beschikbaar per 12 januari 2026, voor gemiddeld 36 uur per week

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback