OTBI Consultant

Ministerie van Economische Zaken

Ministerie van Economische Zaken
In overleg
12 maanden
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Project Rapportages zoekt een Oracle Cloud rapportage specialist die deel gaat uitmaken van het projectteam met als primair aandachtsgebied de vertaling van Noetix-rapportages (OBIEE/OAS met EBS queries) naar Oracle Transactional Business Intelligence (OTBI), BI Publisher reports, of standaard Oracle ERP-rapportages. Het project duurt tot en met december 2026. Prestatiedoelstellingen behorende bij de opdracht:

  • Advies over en vertaling van Noetix-rapportages naar OTBI, BI Publisher of standaard Oracle Cloud rapportages.
  • Rapportagebehoeften analyseren en oplossingen ontwerpen in samenwerking en afstemming met het team.
  • Ondersteuning bieden en problemen oplossen voor rapportage issues.
  • Trainingen geven en ondersteuning bieden aan het beheerteam met betrekking tot het gebruik van OTBI, BI Publisher en standaard Oracle rapportages.

Achtergrond opdracht

EZ, KGG en LVVN zijn een programma gestart voor de overgang van de on-premise Oracle EBS-oplossing naar een moderne, cloud-gebaseerde Oracle Fusion Cloud-oplossing (SaaS en PaaS). Dit zal EZ, KGG en LVVN in staat stellen om flexibeler, wendbaarder en kostenefficiënter te opereren, met voortdurende innovaties van de leverancier. De gefaseerde implementatie van Oracle Fusion Cloud zal de komende jaren plaatsvinden.

Dit ben jij

  • Kennis van en ervaring met Risk Management en Complicance, Access control
    en Financial control
  • Kennis van en ervaring met Oracle ERP Cloud – Algemeen
  • Minimaal 3 jaar kennis van financiële en inkoop bedrijfsprocessen en
    projecten in EB
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met OBIEE/OAS
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met en kennis van met de OTBI en BI
    Publisher
  • Kennis van financiële en inkoop bedrijfsprocessen en projecten in Oracle
    ERP Cloud
  • Aantoonbare ervaring met en kennis van standaard Oracle Cloud rapporten
  • Kennis van Noetix
  • Ervaring met het migreren en aanpassen van rapportages binnen een Oracle
    ERP omgeving is een pré

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback