Planoloog

Gemeente Amsterdam

Gemeente Amsterdam
11 maanden
WO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving
De gemeente zoekt een planoloog om te werken aan opgaves bij de afdeling Gebieden.
Afdeling Gebieden werkt in opdracht van de stadsdelen aan ruimtelijke ontwikkeling, stedenbouw, landschaps – en openbare ruimte ontwerp, advisering van aanvragen omgevingsvergunningen en het opstellen van omgevingsplannen.

Wij zoeken een collega voor het gebied West bij team West voor de volgende activiteiten:

  • Planologische advisering over o.a. transformatieprojecten, ontwikkelbuurten, verduurzaming en de verdichtingsopgave van de stad;
  • Advisering bij aanvragen omgevingsvergunningen die in strijd zijn met het bestemmingsplan;
  • Advisering ten behoeve van beleidsontwikkeling over actuele onderwerpen, zoals toeristische druk op de stad en het samengaan van verschillende functies in een gebied;
  • Advisering aan projecten over water en groen;
  • Advisering dossier recreatieschappen, met als doel het gebruik van de recreatiegebieden te optimaliseren als groene ruimte voor de stad. 

Werkzaamheden

  • Je adviseert collega’s, initiatiefnemers en bestuurders over (de wenselijkheid van) ruimtelijke ontwikkelingen in het gebied;
  • Je stelt ruimtelijke adviezen op over bouwinitiatieven die afwijken van het bestemmingplan;
  • Je adviseert projectteams over de gewenste invulling van functies en voorzieningen in bouwplannen en gebieden;
  • Je werkt, samen met jouw collega’s, aan het behoud van en de verbetering van de leefbaarheid in het gebied.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar
    aantoonbare ervaring (opgedaan in de afgelopen 2 jaar) bij een G4-gemeente
    met gebiedsgerichte, complexe en multidisciplinaire planologische
    advisering aan lokale bestuurders.
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar
    aantoonbare ervaring opgedaan met bestuurlijke processen, besluitvorming en
    beschikt over een goed ontwikkeld gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
    binnen een G4 gemeente.
  • De kandidaat heeft 2 twee jaar aantoonbare ervaring,
    waarvan recent (in de afgelopen 2 jaar) bij een G4 gemeente, met
    gebiedsgerichte opgaven zoals het Horeca- en Terrassenbeleid.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het adviseren
    van het lokaal bestuur over ruimtelijke opgaven en gerelateerde
    beleidsterreinen, waaronder horecabeleid, recreatiebeleid, duurzaamheid,
    verkeer, groen en stedelijke economie.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over
    een WO werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het adviseren
    van bestuur en het onderhouden van contact met verschillende
    belanghebbenden.

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback