Practice Lead Product Management

Kamer van Koophandel (KVK)

  • Uitzenden
  • 01-08-2025
  • Utrecht
  • 40 uur
Kamer van Koophandel (KVK)
6 maanden
HBO - WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

KVK is op zoek naar een Practice Lead Product Management. Als Practice Lead ben je normaliter een meewerkend voorman, maar omdat we in de transitie zitten naar de invulling hiervan, stuur je voltijds gedurende een periode drie practices aan totdat de meewerkend voorman is gevonden.

De opdracht betreft een tijdelijke inhuur voor het aansturen van de practice en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de practice, met als doel dat opdrachtnemer diens specifieke expertise inzet voor complexe projecten op een ondernemende en resultaatgerichte manier te laten slagen. Hierbij worden de volgende activiteiten uitgevoerd:

– Is verantwoordelijk voor testing/infrastrutuur/technisch applicatiebeheer;
– Creëert en bewaakt hiervoor de kaders en randvoorwaarden waarbinnen de teams kunnen floreren;
– Coacht en stimuleert een steile leercurve bij practice leden, zodat zij optimaal balanceren tussen vakkundige ontwikkeling en meerwaarde voor KVK;
– Draagt zorg voor de ontwikkeling van het expertisegebied en heeft een voortrekkersrol in het ontwikkelen van werkstandaarden en methodologieën (in afstemming met andere practice leads);
– Creëert consistentie in kennis en kwaliteit tussen groups;
– Stimuleert dat er in alles wat gedaan wordt, gekeken wordt gekeken naar wat dit oplevert in termen van klantwaarde;
– Weegt belangen af tussen ontwikkeling van medewerkers en productiviteit in belang van KVK,

waarbij de volgende resultaten opgeleverd worden:

– Functionele en stabiele test- en infrastructuuromgeving met gedocumenteerde uptime en testresultaten;
– Gedefinieerde en gecommuniceerde kaders en werkinstructies voor teams, inclusief periodieke evaluatie;
– Opleidingsplannen en coaching met aantoonbare vaardigheidsverbetering en optimale balans tussen vakontwikkeling en klantwaarde;
– Ontwikkelde en geïmplementeerde werkstandaarden en methodologieën, afgestemd met andere practice leads;
– Consistente kennisdeling en kwaliteitsnormen tussen groepen, met meetbare verbeteringen;
– Aantoonbare focus op klantwaarde in processen en projecten, ondersteund door klantfeedback;
– Balansrapportages waarin medewerkerontwikkeling en productiviteit in lijn zijn met KVK-doelen.

De opdracht eindigt wanneer de gevraagde resultaten opgeleverd zijn, waarbij geldt dat uitloop mogelijk is afhankelijk van de voortgang van de beschikbaarheid.

Kandidaatomschrijving

Analytisch vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.

Onafhankelijkheid
Is authentiek in gedrag, durft eigen standpunten tegenover anderen te handhaven en te verdedigen.

Organisatiesensitiviteit
Heeft inzicht in en is alert op (in)formele verhoudingen, posities en belangentegenstellingen binnen en buiten (de) organisatie(s) en kan daar adequaat op inspelen.

Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.

Sturend vermogen
Is in staat om richting en sturing te geven aan een of meerdere medewerkers om de afdelingsdoelen te realiseren.

De competenties worden getoetst tijdens het interview.

Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.

Goed om te weten: screening is onderdeel van de procedure, waarbij ook een social media check plaatsvindt. Zie https://werkenbij.kvk.nl/pages/nl-nl/algemeen/privacyverklaring voor meer informatie hierover.

Dit ben jij

  • Kennis – Kandidaat heeft aantoonbare HBO/WO werk- en denkniveau op het
    gebied van IT
  • Kennis – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare
    ervaring met verandermanagement
  • Kennis – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare
    ervaring met de implementatie van de Agile werkwijze
  • Kennis – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare
    ervaring met leidinggeven aan professionals (experts)
  • Ervaring – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 10 jaar) en minimaal 5
    jaar aantoonbare ervaring op het gebied van individuele- en team coaching
    bij voorkeur in een veranderomgeving
  • Ervaring – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare
    ervaring met testing, infrastructuur en technisch applicatiebeheer, zorgt
    dat je bijblijft en bent bekend met nieuwe inzichten en ontwikkelingen
  • Kennis en ervaring – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en
    aantoonbare ervaring met Agile werken en beschikt over een Agile mindset
  • Ervaring – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare
    ervaring met teamcoaching op managementniveau
  • Ervaring – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare
    bewezen successen gerealiseerd en impact gemaakt in het realiseren van
    duurzame verandering op het verbeteren van teamprestaties
  • Ervaring – Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare
    ervaring in het begeleiden en ondersteunen van het ontwikkelingsproces van
    medewerkers binnen een practice
  • Opdracht – Aanbieder mag maximaal één cv indienen en dient in het
    Nederlands te kunnen communiceren
  • Kennis – Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding
  • Ervaring – Kandidaat heeft . jaar aantoonbare ervaring met werken bij
    soortgelijke overheidsorganisaties

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Vincent Vermeulen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback