Proces specialist HRM
Technische Universiteit Eindhoven
- Uitzenden
- Noord-Brabant
- 32 uur
Dit ga je doen
Voor HRM is de TU/e op zoek naar een tijdelijke Proces specialist HRM.
Let op: Gezien de aard van onderhavige opdracht is het niet mogelijk om hiervoor als zzp’er
zelfstandig in te schrijven. Alle verplichtingen, ook die krachtens de belasting-, zorgverzekerings- en
sociale verzekeringswetgeving met betrekking tot Personeel van Opdrachtnemer, komen ten laste
van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever tegen elke aansprakelijkheid die
daarmee verband houdt waaronder mede begrepen aanspraken van het Personeel van
Opdrachtnemer gebaseerd op het beweerdelijk bestaan van een arbeidsovereenkomst met
Opdrachtgever, alsmede aanspraken van derden (zoals de Belastingdienst) in dit verband.
De TU/e en HRM
• De TU/e is een internationaal vooraanstaande universiteit die ingenieurs van de toekomst opleidt en
de grenzen van wetenschap en technologie verlegt voor een betere wereld. Op de levendige en
inspirerende campus werkt en studeert een internationale community van bijna 5400 medewerkers
en 13.000 studenten.
• De dienst Human Resources Management (HRM) heeft ruim 120 collega’s en bestaat uit drie
afdelingen: HR Business, HR Operations en HR Development. De teams van HR Business richten zich
op de ondersteuning van people management in de faculteiten en diensten specifiek door HR-
advisering en recruitment. De teams van HR Development richten zich op beleidsvorming, HR-
analytics, ondersteuning van staff development en projectmanagement. Binnen de afdeling HR
Operations zijn naast het HR Services team de volgende vier andere teams werkzaam: Payroll
Administration, Staff Immigration (werkzaamheden m.b.t. immigratieprocedures), Compliance,
Compensation and Benefits, en Occupational Health, Safety, Environment & Radiation Protection.
Achtergrond
SQUAD (Support QUAlity Drive) is een TU/e breed programma gericht op de kwaliteit van de interne
dienstverlening. Alle ondersteunende diensten doorlopen het programma en stappen op verschillende
momenten in. HRM is in april 2022 gestart samen met de dienst Finance & Control. De planfase is afgerond in
medio 2024 en de implementatie is hierna gestart. De implementatie omvat een meerjarig
veranderprogramma en daarin is een belangrijke rol weggelegd voor ‘de basis op orde’. De basis op orde,
betekent binnen HRM de organisatie van en samenhang tussen processen, systemen, data en management
informatie. Om de basis op orde te brengen, is versterking nodig op het gebied van Business Process
Management (BPM) in brede zin.
Kerntaken Proces specialist
• Als Proces specialist ben je de verbindende schakel tussen de dienstverlening van HR en de
benodigde processen, systemen en rapportages.
• Je zet de basis neer voor modern proces- en informatiemanagement binnen HRM gericht op
transparante en kwalitatieve dienstverlening.
• Als Proces specialist adviseer en ondersteun je het management en de collega’s van de dienst HRM
bij het inventariseren en prioriteren van verbeteringen en bij het inrichten van procesmanagement.
• Daarnaast ben je betrokken bij allerlei veranderprojecten als expert op het gebied van
procesoptimalisatie en herontwerp van processen.
• Je adviseert over aanpak en methodiek, je faciliteert werksessies en zorgt voor vastlegging van de
uitkomsten, zoals procesbeschrijvingen.
• Daarnaast zorg je voor training on the job van HRM collega’s ter ondersteuning van hoogwaardig
eigenaarschap en beheer van (geoptimaliseerde) processen.
• Je zoekt waar nodig aansluiting bij relevante professionals binnen de TU/e. Collega’s van de diensten
Finance & Control en Library & Information Services zijn daarbij belangrijke partners.
De medewerker voldoet aan het volgende functieprofiel en vaardigheden: over relevante theorieën en methodieken, zoals LEAN, BPMN. • Je hebt aantoonbare ervaring, bij voorkeur in een complexe organisatie, met:
o het verzamelen en prioriteren van businessbehoeften (requirements gathering) en daarbij
het uitvoeren van informatie-, impact- en haalbaarheidsanalyses, waarbij je de brug slaat
tussen de business en ICT of de interne klant;
o het vertalen van verzamelde inzichten naar concrete verbetervoorstellen, zoals
procesverbeteringen of ICT-aanpassingen en het rapporteren en adviseren hierover;
o documenteren, herontwerpen, harmonisering en optimalisatie van processen;
o het inrichten van procesmanagement;
o het coördineren van implementaties, het ondersteunen en begeleiden van gebruikers bij het
toepassen van nieuwe systemen of processen. competenties:
o Je bent proactief, zelf startend en in staat om nieuwe zaken snel eigen te maken;
o Je hebt overtuigingskracht en bent in staat om collega’s mee te nemen in je verhaal;
o Je bent organisatiesensitief en houdt rekening met belangen van verschillende stakeholders,
maakt gemakkelijk contact en komt afspraken na;
o Je bent in staat om te schakelen tussen generiek procesmanagement en specifiek
procesontwerp en tussen regie en uitvoering;
o Je hebt analyserend vermogen, creëert overzicht/ inzicht en stuurt op kennisoverdracht.
Dit ben jij
- Je beschikt over een HBO of academische opleiding (werk- en denkniveau) en
kennis - Je kent en begrijpt de kaders vanuit AO/IB, privacywetgeving en
security-vereisten - Je hebt aantoonbare ervaring, bij voorkeur in een complexe organisatie,
met - Je hebt ervaring én affiniteit met een organisatie in transitie. Je herkent
jezelf in de volgende
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Erik neemt contact met je op om de match te verkennen.