Procesoptimalisatie en innovatieadvies jeugdhulp regio FoodValley

Gemeente Ede

Gemeente Ede
€-1 / uur
4 maanden
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Opdracht: Procesoptimalisatie en innovatieadvies jeugdhulpregio FoodValley
Jeugdhulpregio JeugdFV (zie www.jeugdfv.nl) is een samenwerkingsverband van zeven gemeenten in de regio FoodValley en verantwoordelijk voor de inkoop van jeugdzorgdiensten. Binnen dit proces worden diverse knelpunten ervaren op het gebied van contractmanagement, informatievoorziening en sturing.

Het inschrijfproces voor nieuwe aanbieders is bijvoorbeeld niet efficiënt en nog niet conform NIS2 ingericht. Daarnaast ontbreekt een goed overzicht van wachtlijsten, waardoor planning en inkoop niet optimaal op elkaar aansluiten. Ook is er behoefte aan betere afstemming met de afdeling BIAS van de gemeente Ede en aan inzicht in hiaten binnen het zorglandschap.

Om deze uitdagingen aan te pakken, wil Jeugdhulpregio JeugdFV een externe specialist inhuren die deze vraagstukken analyseert, concrete verbeterkansen formuleert en – indien gewenst – ondersteunt bij implementatie. De opdracht is nadrukkelijk resultaatgericht: de opdrachtnemer bepaalt zelf de werkwijze en planning om de beoogde resultaten te behalen.

Beoogde resultaten
Binnen een periode van 4 maanden worden de volgende resultaten opgeleverd:

  1. Analyse en optimalisatie contracteringsroute
    • Rapportage van de huidige contracteringsroute inclusief NIS2-toetsing en aanbevelingen voor betere afstemming met afdeling BIAS.
  2. Advies procesversnelling en efficiencyverbetering
    • Concreet adviesdocument met verbetervoorstellen voor contractmanagement en administratieve processen.
  3. Hiatenanalyse zorglandschap
    • Rapportage met inzicht in hiaten en knelpunten en een plan van aanpak voor een dekkend zorgaanbod.
  4. Monitoring en sturingsvoorstel
    • Voorstel voor verbeterde monitoring van wachtlijsten en capaciteitsplanning met praktische implementatieopties.
  5. Quick wins en structurele verbeteringen
    • Presentatie van direct uitvoerbare verbeteracties en structurele verbetervoorstellen.

Looptijd en inzet
De opdracht start zo spoedig mogelijk en heeft een initiële looptijd van 4 maanden. In deze periode worden bovengenoemde analyses, adviezen en rapportages opgeleverd.

Het opleveren van een implementatieplan, gebaseerd op de resultaten van deze eerste fase, vormt een voorwaarde voor een mogelijke verlenging van de opdracht. Op basis van dit implementatieplan en de inschatting van de benodigde tijd voor implementatie en verbeteringen kan worden besloten de opdracht te verlengen. Een verlenging kan maximaal twee keer plaatsvinden voor telkens vier maanden en is uitsluitend bedoeld voor de uitvoering van het implementatieplan. Bij een eventuele verlenging worden er nieuwe resultaatafspraken gemaakt.

De opdrachtnemer bepaalt zelf hoe en wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd om de resultaten binnen de gestelde termijn te realiseren.

Werkrelatie en zelfstandigheid
De opdracht wordt volledig zelfstandig uitgevoerd door de opdrachtnemer. Er is geen sprake van een gezagsverhouding: Jeugdhulpregio JeugdFV formuleert uitsluitend de gewenste resultaten. De opdrachtnemer bepaalt zelf de aanpak en deelt periodiek de voortgang.

Financiële randvoorwaarden
Voor deze opdracht geldt een maximum totaalbudget van € 14.400 excl. btw, inclusief reis- en bijkomende kosten. Inschrijvers geven in hun offerte aan hoe zij binnen dit budget de genoemde resultaten zullen realiseren. Inschrijvingen die dit budget overschrijden worden niet in behandeling genomen.

Dit ben jij

  • Aantoonbaar beschikbaar per uiterlijk1 november 2025 gedurende 4 maanden
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ontwikkelen en borgen van
    technologische en proces innovaties
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met programma- en
    projectmanagement
  • Aantoonbare werkervaring met vergelijkbare opdrachten binnen het sociaal
    domein, waarbij minimaal twee projecten uit de afgelopen vijf jaar worden
    beschreven inclusief context, rol, doelstelling en gerealiseerd
    resultaat
  • Case waaruit ruime ervaring blijkt met technologische en procesinnovaties
    binnen het sociaal domein
  • Kennis van digitalisering, informatiebeveiliging en monitoring
  • Twee heldere voorbeelden waaruit blijkt dat opdrachtnemer ervaring heeft
    met het maken van een probleemanalyse, hier een verbetering voor heeft
    aangebracht en de implementatie heeft verzorgd. Uit de voorbeelden moet
    blijken hoe de gebruiker baat heeft gehad bij de oplossing

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback