Programmamanager DETA-VAST

Stedin Groep

11 maanden
HBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

DETA-VAST
Programmamanager
F01 (min. € 6815,8 – max. € 10008,69) – Stedin 2025.07

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.

Bij Stedin staan we voor een enorme uitdaging: het elektriciteitsnet toekomstbestendig maken, snel bouwen, en het gasnet duurzaam onderhouden en voorbereiden op nieuwe gasvormen. Het bedrijfsonderdeel Asset Management (AM) vormt daarbij een spilfunctie als (strategisch) ontwerper van onze elektriciteits- en gasnetten en als opdrachtgever van de aanleg & onderhoud ervan.
De afdeling AM Beleid & Technische Innovatie zorgt voor versnelling op nieuwe technieken (innovatie), regie en sturing op Asset Management beleid in de ontwikkeling, goedkeuring, implementatie en monitoring. De afdeling is verantwoordelijk voor het specificeren en contracteren van alle standaard componenten in het net.
Het team Aanbestedingen & Implementaties heeft een leidende rol in de aanbestedingen en implementaties van alle primaire, secundaire (digitale techniek) en tertiaire (bouwkunde) componenten in het elektriciteits- en gasnet. De scope kan worden uitgebreid met diensten gerelateerd aan component(systemen).
De Programmamanager Aanbestedingen & implementatie, is verantwoordelijk voor het hiërarchisch leidinggeven aan een team van projectleiders, implementatiemanagers, business analist en kwaliteitsauditor. De projectmanagers aanbestedingen zorgen middels initiatie, voorbereiding en aanbesteding dat er raamovereenkomsten worden afgesloten met leveranciers van de benodigde (strategische) materialen. De afdeling Vendor Management is hierbij een belangrijke stakeholder in de aanbestedingsprocessen. De implementatiemanagers hebben de regie op de implementaties naar de verschillende bedrijfsonderdelen/ketens en sturen op resultaten en afhankelijkheden. Daarnaast ga je ervoor zorgen dat de aanbestedingsportfolio met de afdeling Inkoop wordt gemanaged en zorgt voor KPI’s en rapportages van de aanbestedingen en van de uitnutting van contracten waarbij je obv rapportages issues & risico’s onderkent, deze kenbaar maakt en/of intervenieert  ten behoeve van een betere uitnutting/gebruik van de raamovereenkomsten.
In deze functie ben je verantwoordelijk voor de volgende doelen:

  • (Programma)verantwoordelijk voor realisatie van jaarlijks ca 15 a 20 projecten (materiaalaanbestedingen en -implementaties) die van strategisch belang zijn voor de bouw- & beheeropgave van Stedin in de energietransitie met contractuele waarden tussen de €1 mio en €400 mio
  • Verantwoording afleggen aan 1 (of meerdere) stuurgroepen middels voortgang en gevraagde besluiten en geeft hen gevraagd en ongevraagd advies
  • (Interne) stakeholders op een juiste manier betrekken en stuurgroepleden en projectleden/business consultants helpen bij het bereiken van benodigde stakeholders
  • Verdere ontwikkeling/verbetering van het proces van initiëren & voorbereiden materiaalaanbestedingen, via uitvoeren van de aanbesteding en het implementeren van de daarop afgesloten raamovereenkomsten t.b.v. de 4 operationele ketens van Stedin
  • Verkregen stuurinformatie interpreteren over de benutting van geïmplementeerde raamovereenkomsten en verbetervoorstellen opstellen of interveniëren mbv ondersteunende afdelingen om issues op te lossen of risico’s te minimaliseren
  • Ontwikkelen en sturing geven aan leveranciersaudits
  • Integraal afstemmen van capaciteit, jaarplannen en change management initiatieven (Epics) binnen AM en de operationele ketens.

Jouw sterke punten. Worden we blij van.
Het team is recentelijk opgezet en jij bent in staat om het team, de vaardigheden en de resultaten verder uit te bouwen. Je maakt goede verbinding op persoonlijk vlak en weet medewerkers te coachen en in hun kracht te zetten. Dit kan jij goed combineren met je rol als projectleider van 1 of meerdere aanbestedingen. Daarin breng jij jouw ervaring mee en weet dit te borgen binnen het team. Samenwerking en sturen op resultaat zijn jouw sterke eigenschappen.
Wat jou verder onze Programmamanager Aanbestedingen & Implementatie maakt?

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 10 jaar ervaring in het projectmatig sturen van complexe aanbestedingen (bij voorkeur van technische materialen);
  • Je hebt ervaring met het bouwen en leiden van teams;
  • Je hebt een continue verbetermentaliteit met oog voor het verbinden van en samenwerken met alle betrokken partijen. Je bent goed in stakeholder management.
  • Je hebt ervaring met het voeren van gesprekken en hebt er geen moeite mee om mensen aan te spreken op performance ( en op houding en gedrag)

Diversiteit is belangrijk voor Stedin. We leveren allemaal een unieke bijdrage. Als je jezelf bent, werk het net wat beter. Doe jij mee?

Een goed team. Daar hoor je bij.
Je maakt direct onderdeel uit van de afdeling AM Beleid & Technische Innovatie (37 medewerkers) waarin je samen met de manager en andere 4 andere leidinggevenden de uitdagingen realiseert. De afdeling is verder in ontwikkeling en heeft hoge ambities door dit jaar verder te groeien naar ongeveer 60 medewerkers. De afdeling bestaat uit veel technische specialisten die iedere dag bezig zijn met technische innovaties, standaardisatie van technische beleid en aanbestedingen. De afdeling maakt deel uit van de afdeling Asset Management.

Dankzij een (pre) employment screening en een assessment kunnen wij jou (en jij jezelf) nog beter leren kennen. Daarom maken deze onderdeel uit van de selectieprocedure.

 

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde HBO opleiding in
    relevante richting
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in het
    projectmatig sturen van complexe aanbestedingen (bij voorkeur van
    technische materialen)
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het bouwen en leiden van teams
  • Kandidaat is zeer sterk in stakeholder management
  • Kandidaat kan verkregen stuurinformatie interpreteren over de benutting van
    geïmplementeerde raamovereenkomsten en verbetervoorstellen opstellen of
    interveniëren mbv ondersteunende afdelingen om issues op te lossen of
    risico’s te minimaliseren
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
    verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
    loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
    bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
    personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
    directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
    afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
    uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
    loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
    ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
    derde partij
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse
    declaraties zijn niet toegestaan
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Pieter Hofland

Recruitment Consultant

Pieter Hofland

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Pieter neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback