Programmamanager Strategisch Vastgoed Plan

Universiteit van Amsterdam

Universiteit van Amsterdam
€7.984 — €9.125 / maand €75 — € 125 / uur
24 maanden
HBO - WO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Functienaam: Programmamanager Strategisch Vastgoed Plan
Aantal uren per week: Gemiddeld 16-20 uur. Mogelijk zal er perioden een hogere urenafname nodig zijn.
Start overeenkomst: Week van 1 december 2025 
Einddatum: De einddatum van de initiele periode is 1 december 2027
Optie verlenging contract: Ja, tot einde project. Uiterlijk 1 december 2028
Inschrijver als zzp'er (Wet DBA)*: Ja, dit is mogelijk
*Deze opdracht is op intern beleid getoetst en akkoord bevonden voor uitvoering door een zzp'er. U bent zelf verantwoordelijk voor uw kwalificatie als ondernemer en voor het handelen als zelfstandige in de uitvoering van deze opdracht. 

Opdrachtomschrijving
De Hogeschool van Amsterdam (HvA) is een kennisinstelling die met een breed aanbod aan beroepsonderwijs een grote variëteit aan studenten opleidt. Zij kunnen hun talenten maximaal ontplooien om zelfstandig en op een hoog niveau hun professie uit te oefenen. Door de koppeling van onderwijs en praktijkgericht onderzoek draagt de HvA bij aan de vernieuwing van de beroepspraktijk en de samenleving, in en om een internationaal georiënteerd Amsterdam. 

Op de HvA heeft ruim 50.000 studenten en 4.500 medewerkers, zij werken op 4 campussen; sportcampus, businesscampus, amstelcampus en de gezondheidscampus.  

De uitdaging 
De Hogeschool van Amsterdam (HvA) staat voor een belangrijke opgave. De HvA wil haar middelen zo effectief mogelijk inzetten: meer investeren in onderwijs en onderzoek, en minder aan vastgoedkosten. 

Uit analyses blijkt dat zowel onderwijsruimten als werkplekken van medewerkers minder intensief worden benut dan de door de HvA gestelde streefcijfers. Vastgoed, Huisvestingsbeleid(VHB) heeft een meerjarig programma opgesteld om met minder ruimte toe te kunnen. Dit omvat onder meer de verplaatsing van afdelingen van de Amstelcampus naar de Businesscampus, allocatie van ruimten en mogelijke afstoting van gebouwen. 

Jouw rol 
Als programmamanager geef je leiding aan dit complexe vastgoedprogramma en een programmateam van (interne) medewerkers. Je overziet het gehele programma van start tot einde, je bereid deelprojecten voor en zorgt voor een goede overdracht. Deze deelprojecten variëren van grootschalige verbouwprojecten waarbij afdelingen verplaatst worden, tot inkrimpprojecten waarbij afdelingen op dezelfde locatie blijven maar oppervlakte inleveren. Je werkt volgens de GOTRICK-principes en zorgt ervoor dat alle projecten volgens planning, budget en kwaliteit worden gerealiseerd. 

Je bent verantwoordelijk voor de integrale aansturing van het programma: van voorbereiding tot en met oplevering. Dit betekent het coördineren van verschillende stakeholders, het bewaken van samenhang tussen projecten, en het zorgen voor een gedegen communicatie met faculteiten, diensten en stafafdelingen en externe partijen. 

Verantwoordelijkheden 

  • De programmamanager geeft leiding aan een programmateam van interne medewerkers en rapporteert aan de directeur Vastgoed en Huisvestingsbeleid van de HvA. 
  • De programmamanager coördineert het proces van het hele programma tot en met de oplevering van het project. 
  • De projectmanager is verantwoordelijk voor het realiseren van het project binnen de kaders. 
  • Als projectmanager ben je verantwoordelijk voor het proces van begin tot en met de oplevering van het project. 
  • Vertalen van wensen en eisen naar Programma's van Eisen en ontwerpen 
  • Zorgen voor effectieve communicatie met alle betrokken partijen 
  • Sturen op samenwerking tussen VHB, faculteiten en externe partners 

Taken  
Voorbeelden van taken van de programmamanager zijn: 

  • Leiding geven aan het programmateam  
  • Voorzitten van (programmateam)vergaderingen 
  • Coördineren van alle communicatie tussen alle betrokken partijen 
  • Voorbereiden en overdragen van diverse verbouw- en inkrimprojecten 
  • Bewaken van planning, budget, risico's en kwaliteit (GOTRICK) 
  • Organiseren van de projectfasering volgens de PDCA-cyclus 
  • Het identificeren van risico’s en nemen van beheersmaatregelen 
  • Voorbereiden besluitvorming door stuurgroep en CvB 
  • Verzorgen van kwaliteitsbewaking  
  • Opstellen van contracten 
  • Begeleiden en verkrijgen van externe (goedkeurings-)procedures.  

Waar kom je te werken?  
Het College van Bestuur (CvB)  heeft de algemene leiding over de Hogeschool van Amsterdam. De afdeling Vastgoed en Huisvestingsbeleid [VHB] van de Bestuursstaf ondersteunt het college en het management bij de bedrijfsmatige aansturing van het primaire proces. Op strategisch niveau adviseert VHB het CvB over lange termijnontwikkelingen enerzijds en de mate waarin de strategische doelstellingen worden gerealiseerd anderzijds. De afdeling VHB valt onder de verantwoordelijkheid van de directeur VHB. De afdelingscultuur is gericht op samenwerking, kwaliteit, resultaat. Veel van het projectwerk zal op locatie worden verricht. 

De sfeer is open, plezierig en informeel. Talent als basis, diversiteit als kracht. De HvA wil een organisatie zijn waarin iedereen zich welkom, gewaardeerd en thuis voelt. Als werkgever geloven we dat, hoe inclusiever we zijn, des te beter we kunnen presteren als kennisinstelling van- en voor de stad. We streven er daarom naar om de verscheidenheid aan achtergronden en perspectieven die Amsterdam rijk is, weerspiegeld te zien in het personeelsbestand van onze hogeschool. 

Dit ben jij

  • Opleidingseisen Een afgeronde WO/HBO opleiding Bouwkunde of vergelijkbaar.
    Werkervaringseisen Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring als projectmanager
    (nieuwbouw en renovatie) en/of huisvestingsadviseur Kennis van relevante
    wet- en regelgeving; minimaal van omgevingsvergunningen. Aantoonbare 5 jaar
    ervaring met dergelijke projecten in een onderwijsomgeving Ervaring met
    automatisering van ontwerpproces, digitalisering innovatie, zoals BIM en
    Gotrick. Kerncompetenties Uitstekende communicatieve en organisatorische
    vaardigheden; Je bent enthousiast, flexibel en collegiaal; U heeft alle
    eisen begrepen en gaat hiermee akkoord

Erik Visser

Marketing Consultant

Erik Visser

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Erik neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback