Programmaregisseur Bestaanszekerheid

VNG Realisatie

€7.756 — €8.864 / maand
11 maanden
HBO - WO
Nog 20 dagen

Dit ga je doen

Als programmaregisseur binnen het thema bestaanszekerheid bij VNG Realisatie stuur je alle
subsidie bekostigde projecten aan. Je vertaalt strategische- en beleidskeuzes binnen het thema
bestaanszekerheid naar projectactiviteiten en implementatievraagstukken voor gemeenten en
stemt hierover af met de manager van het team ‘IUD’ en met de middenmanager van het werk,
inkomen, schulden en inburgering (WISI). Ook stem je dit af met VNG Beleid en daar werk je
nauw mee samen.

Je bent daarnaast eindverantwoordelijk voor de zogenoemde bedrijfsvoering van alle projecten,
denk aan personele inzet, inkoop en financiën en in- en externe verantwoording.

  • Je bent eindverantwoordelijk voor de regie op de projecten en stemt de voortgang af met
    je in- en externe stakeholders;
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de inhoudelijke coördinatie;
  • Opstellen en specificeren van de projectplannen;
  • Uitvoering geven aan het programmaplan samen met de projectleiders, programmateams
    en inhoudelijke ondersteuning;
  • Afstemming, planning en bewaking op inhoud, voortgang en uitputting;
  • Zorgdragen voor een integraal overzicht en afstemming van (implementatie)instrumenten
    en producten;
  • (Laten) ontwikkelen producten en instrumenten;
  • Creëren van draagvlak zowel op bestuurlijk niveau als op de werkvloer;
  • Bruggen slaan tussen verschillende belangen op verschillende niveaus op strategisch en
    tactisch niveau;
  • Afstemming met organisaties en partijen (privaat en publiek);
  • Zorgen dat de producten binnen het programma of bedrijfsonderdeel breder inzetbaar zijn
    (zowel binnen VNG als collectief voor alle gemeenten);
  • Vertegenwoordiging van de programma’s en projecten binnen VNG Realisatie vanuit het
    uitvoeringsperspectief;
  • Managen van de bemensing, werving, selectie en contractering van de programmateams
  • Zorgdragen voor een zorgvuldig en transparant budgetbeheer;
  • Verantwoordelijk voor het goedkeuren van uren van de programmateams.

Dit ben jij

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding WO-werk- en denkniveau, blijkend uit ten
    minste 10 jaar aantoonbare werkervaring
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur of
    programma manager in een politiek bestuurlijke context in een
    overheidsorganisatie (rijk, provincie, gemeenten met meer dan 50.000
    inwoners)
  • Minimaal 10 jaar ervaring met de gang van zaken binnen gemeenten (taken en
    verantwoordelijkheden, processen op hoofdlijnen) binnen het WISI domein
  • Minimaal 10 jaar werkervaring binnen het gemeentelijk veld in het
    projectmatig werken in omgevingen waar de doelstellingen onder druk staan
    of (op onderdelen) wijzigen als gevolg van externe ontwikkelingen of
    voortschrijdend inzicht
  • Minimaal 10 jaar ervaring met het sturing en leiding geven aan een team van
    minimaal 15 professionals binnen projecten

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback